Hundtäcke från Börjes?

A

Amia

Ni som har köpt ett sånt här HundTäcke , vad tycker ni om dt?? köpte sånt från börjes förra veckan men det känns inte vattentätt... E dte de??
 
Jag har ett som är nöjd med, använder det till min hund när han kommer hem blöt och frusen efter en jaktdag. Tror inte det är helt vattentätt men det står kanske emot lite?
 
har du testat att impregnera det?
särskilt sömmar och liknande har väldigt svårt att hålla fukten ute.
 
Har ett sånt hemma. Tycker inte det är vidare bra då det varken är vattentätt (det avvisar däremot lite vatten) eller så varmt. Kan tilläggas att min hund fryser VÄLDIGT lätt - har aldrig varit med om något liknande.. I Falstebo i somras så köpte jag jätte fina gortex täcken till henne istället. De är mkt bättre och kostade bara 200kr så priset skiljer sig inte så mkt. Fick däremot köpa ett för nästan 500 kr förra vintern för B***** täcke inte räckte till. Men om du inte ska ha det när det regnar mkt (lite dugg håller det för) och din hund inte fryser så mkt så funkar säkert täcket jätte bra. Tänk bara på att inte tvätta det ofta - mitt höll bara 2 tvättar för sedan så var kardborren utsliten..
 
hej
tror de blandat ihop dem, köpte två av sammas storlek och ett är vattentätt (känns på tyget, det är glatt) men det andra är det inte. helknasigt. men i övrigt så är täckena toppen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
1 854
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
333
Senast: hastflicka
·
Utrustning Ärtan tycker inte det är så festligt när det blåser och regnar i hennes paraboler till öron. Nu tuffar hon på snällt ändå men jag tror...
Svar
15
· Visningar
1 020
Senast: Bison
·
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp