Bukefalos 28 år!

Hundträff i lerbadet! *bildtråd*

Skogstrollet

Trådstartare
Idag har vi fått frisk luft och motion, med mera.... Gabbi och jag möttes upp ute hos mig, hon med sin Råda och jag med min golden Loka och min "extrahund" Fanny the Boxer.

(Bilderna är tagna med min mobilkamera eftersom jag glömde stoppa minneskortet i systemkameran innan jag släpade med mig den hemifrån... :angel: Igen.)

Vi började med en promenad ihop. Loka och Råda har ju träffats förut men inte lekt ihop lösa. Det var dock inga problem så vi släppte ihop dem och när det lagt sig lite fick även Fanny delta i leken.

Gabbi, Råda och Fanny.


Fanny, som den osnutne snorvalp hon är :D, blev riktigt imponerad av coola Råda. Lite skräckblandad förtjusning så där. Fanny fick en ny idol.

"Ok gröngöling... lyssna noga nu för jag säger det bara en gång..."


Sen hittade hundarna (Loka...) ett väldigt långt, djupt och extremt lerig dike. Därav rubriken. Vi såg tre svansar som for fram och tillbaka och det var allt! Ja ibland några öron också.

När vi fått upp dem såg Loka ut så här... (:cool:):



Råda som vet hur saker och ting ska gå till visste att gräsmassage är perfekt efter en lerinpackning.



*forts*
 
Sv: Hundträff i lerbadet! *bildtråd*

För enkelhetens skull gick vi till sjön och lurade ner hundarna i vattnet. Fanny simmar inte men de andra två var inte nödbedda!



*HÄR* finns också en videosnutt från badet. Ignorera ljudeffekterna. :D

Sen skiljdes vi åt och Gabbi och Råda åkte hem och jag och mina två skitgrisar gick till oss. Vi var nog nästan lika blöta som hundarna. Omringade av tre leriga och blöta hundar som skakar sig är man chanslös och Fanny ville gärna upp i Gabbis famn. :p

Torkar på balkongen i solen.


Gud vilken dag, jag är iaf helt slut...! ;)
 
Sv: Hundträff i lerbadet! *bildtråd*

Härligt vad jag skriker på videon! :-)
Rådan har också trynat in i sin lilla säng här.
 
Sv: Hundträff i lerbadet! *bildtråd*

Det är så vackert hur din stämma ekar ut över nejden...

:angel:

Mitt smurf-fnitter är ju inte så smickrande heller direkt. :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp