Bukefalos 28 år!

hur artar sig brott på gaffelbenet?

vinkelina

Trådstartare
hade ut en massör idag till hästen, och hon kollade först egenom henne.

hon hittade gammla gaffelbens skador på henne. högra fram hade varit av + gaffelbandet och höger bak. detta var gammla skador, som hon fått innan jag köpte henne och som hon inte har några men av, jag viste ju inte ens de :)

hur märker man på en häst att gaffelbenet är av? känner henne sen 10 år till baka och kan ej minnas att hon varit sjuk pga detta.
 
Sv: hur artar sig brott på gaffelbenet?

Sen när fick massörer röntgensyn?

Pratar wi griffelben eller gaffelband?
 
Sv: hur artar sig brott på gaffelbenet?

hitta en med röntgensyn :)

nä, men när hon kännde på de aktuella benen så hitta hon "benknöla" som tyder på att benen varit av
 
Sv: hur artar sig brott på gaffelbenet?

Ja, det går iallafall inte att skilja på öwerben och gamla frakturer med hjälp aw palpation.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: MiniLi
·
Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
1 856
Senast: Unhappy
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 373
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 349
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp