Hur att göra ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TheZ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 084
T

TheZ

Nu står jag i valet och kvalet. Snart är det Gbg Horseshow och då skall jag köpa nya saker att ha på fossingarna i stallet, frågan är bara Vad jag skall ha på dom?
Innan har jag bara ridit i ridskor, jag tycker att detta helt klart är bekvämare men jag har ju aldrig ägt några ridstövlar utan bara testat fåtal gånger att rida i det och dessutom så tycker jag att det är snyggare med ett par stilrena och snygga stövlar än ett par ridskor som jag tycker börjar se så B-igt ut :crazy:
Men jag tycker samtidigt att ridstövlar låser skänkeln lite och jag känner mig så stel i det ;)

Fast jag gillar iförsig ridskor men jag vet inte hur jag skall ha det!
det lät lite lulligt det där :p , men det jag egentligen vill ha svar på är vad ni har för egna åsikter o erfarenheter och vad ni tycker jag skall satsa på. Ridskor eller stövlar?

Ni får gärna sända in bilder på vad ni tycker är snyggt osv..

mvh // Tz

Sv: Hur att göra ?

Denna tråden passar bättre på utrustning! ;)

Är det bara till träning och ridning hemma funkar väl skor om du nu
trivs bäst i det. So what om det ser B ut, köp snygga skor :p
Eller kanske jodphurs och gaiters?

Vet inte om jag har råd att köpa både och ...
Mina gamla jodphur är total kvaddade sedan Tigern trasade sönder mina förret genom att glatt skulle runt på dom hela vintern med sina broddar :crazy: men annars så tycker jag att dom var väldigt sköna .. får fundera på det där med Gaithers till också det är ju snyggt, men jag tycker dom ser så himla ömtåliga ut :p

tacksam för fler svar, tips och idér ! :bow:

Du ska lyssna på mig coh köpa gaiters :p

Funderar faktiskt också på samma fråga. Ska också köpa nytt på GHS och velar lite fram och tillbaka. Rider ju på ridskola och har inte egen häst men funderar på att försöka skaffa mig en medis. Sen rider jag islandshäst om det nu har någon betydelse. Dock tycker jag att det är skönare med ridstövlar om det är lerigt i paddocken, finns inte ridhus. Har ju börjat igen efter 13 års uppehåll och hade ett par gamla skor kvar sen förut som jag börjad rida i nu i höstas, men har haft vinterridstövlar nu i vinter och det har inte känts så tokigt faktiskt. Nu velar jag som sjutton köpa bra ridskor eller ridstövlar. Har ju inte haft ridstövlar på läääänge förutom vinterridstövlarna då.

Själv tycker jag det är snyggast med ridstövlar :O)
Och köper man ett par bra ridstövlar så ska dem ju inte vara hårda och stela så det förstör skänkelläget, men tyvärr är ju många billigare modeller av stövlar stenhårda å totalt kassa :) Men ridskor kan ju klar vara bekvämare men jag föredrar nog ändå mina cavallo stövlar :O) dyra men fy sjutton så bekväma dem är och nöjd är jag med dem med har haft dem i snart 10 år och dem ser fortfarande nästan nya ut så :)

Får väl ta och köra på dina gaithers ändå då ;) För snyggt e det!
Och jag tror det blir både bekvämare och billigare än stövlar.
jag är nog ingen stövel människa helt enkelt :idea:
tycker man känner sig så klumpig och stel i stövlar så om man skall kombinera snygghet och skönhet så blir det nog Jodphurs igen med snygga Gaithers till :D

tack för att ni delar med er av era tankar och tips :bow:

Stövlar är ju klart snyggast, men dom är inte gjorda för att gå omkring med, då slits dom sönder snabbt också. Men vissa short chaps, som Dyons, är snygga med jodphurskor till.

Jag byter om till stövlar när jag sadlar hästen, annars har jag oftast mina urgoa nike cortez skor.

Jag brukar oxå ha Nike gympa skor i stallet :idea: jätte skönt och man behöver inte bry sig om att dom blir slitna.. det händer förstås även ibland att dom blir så sköna att dom även smyger sig upp på häst ryggen oxå :angel: :D

om jag väljer att köra på Jod + Gaiht så kommer jag inte sätta på mig Gaiterserna (oj vad det lät fel :crazy: ) föränns jag hoppar upp heller..

mvh // Thea

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt önska mig ett par helt nya ridstövlar i julklapp av pappa. Vi skulle egentligen till Sthlm HS där hela resan (med inträde...
Svar
6
· Visningar
2 440
Senast: Wingates
·
Utrustning Jag står nu i valet och kvalet för att köpa mig en ny sadel. Men jag kan inte bestämma mig, ska jag köpa en svart eller en brun... 2
Svar
23
· Visningar
5 377
Senast: Sorbe
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 966
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka