Hur bor ni med era barn?

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Ida_86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 401
I

Ida_86

Är ny som hittat till detta forum.

Har en underbar sambo och två tvillingflickor på 3 månader, Elin & Emilia. Är även ägare till en fin & trevlig fullblodsvalack, men tiden är knapp så han har en halvfodervärd som sköter det mesta.

Älskar alla bildtrådar och det vore roligt se hur ni bor med er familj. Bor ni i hus, villa eller lägenhet, hur stort har ni?

Kram Ida

Sv: Hur bor ni med era barn?

Välkommen hit!

Gillar också bildtrådar - Vi bor i hus på landet, boytan är 220 kvm med totalt fem rum & kök. Vi är två vuxna, ett barn, tre hundar och lite andra djur.

Några bilder har jag ej.

Bor i ett bostadsområde(lägenheter) i Kungälv.
Hyr en lägenhet i 2:a hand då jag var tvungen att flytta fort.

Jag och min son på 1 ½ år bor i en 3:a. Sonen har ett eget sovrum. Lägenheten är på 73 kvm och det är lite öppen planlösning.

Är lite tomt, men jag vet ju inte hur stor eller liten nästa lägenhet blir.

pic_show_id26457948.html

Vi bor på landet på ca 300 kvm, uppdelat på kök, tv-rum, vardagsrum, matsal och 5 sovrum.
Vi har 2 st gemensamma barn på 1 och 2, sen min dotter på 16, och 2 bonusbarn på 12 och 14.
Vi har 5 katter och 2 hästar

pic_show_id26457952.html

Har aldrig lagt in bilder här så vet inte om det kommer att funka :)

Senast ändrad:

bor i villa (övervåningen uthyrd dock)
men våran våning består av 2 rok
och där bor jag, min man och hund, och snart en liten gosse med (3 veckor ca)

vardagsrum:
26441287.jpg

andra änden av vardagsrummet står skötbord och dator m.m

sovrum:
26456116.jpg

26457971.jpg

toaletten:

26458007.jpg

köket har jag inget foto på tyvärr:/

Nu funkade det :)

Alltså 2 vuxna, en 1-åring, en 2-åring, en 16-åring, en 14-åring och en 12-åring på ca 300 kvm. Kök, vardagsrum, tv-rum, matsal och 5 sovrum.
Bor på landet och har 2 hästar.

26457948.jpg

26457949.jpg

Här på hästarna

26457952.jpg

Senast ändrad:

Hej och välkommen Ida! Såhär bor vi, på Irland

Vi har precis byggt och flyttat in, ovanvåningen är inte det minsta färdig. Där nere har vi ett sovrum, kontor, matrum/kök och badrum. Har hästarna på lösdrift i hagen bredvid huset.

Hur bor du själv?

*kl*
Vi bor just nu i lägenhet men har köpt hus på 95 kvadrat, räcker åt mig sambon vår son och katten. Är 2 sovrum på ovanvåning med litet badrum. kök och vardagsrum på mellanplan, Bottenvåning har vi ett källarutrymme där vi kommer göra iordning ett litet finare större badrum, min sadelkammare, tvättstuga och pannrum. Uthuset består av garage 2 st förråd. Och i mitten av uthuset ska vi bygga två boxar. Vi fick även med 4 vita hönor i husköpet. Kan lägga in bilder när vi får tillträde i huset i maj. :)

Jag bor med min make och våran snart 1½ år gamla son i en villa på 104 kvm. Källaren är på 95 kvm och där finns ett ganska stort varmgarage, 1 sovrum och tvättstuga med toa och dusch. Tomten är på 1500 kvm. Vi köpte den 1/8-08 och innan de hyrde vi ett hus på 180 kvm. (Vi har alltid bott i hus)
Äger ett fullblodssto som står uppstallad 800m hemifrån på en hästgård med ridhus och tränare.

Innan vi målade trappan svart.
23250461.jpg

En liten bit av tomten
23250508.jpg

Kök
25674593.jpg

25674591.jpg

Vardagsrum (Ska tapetseras om, måla taket)
25674601.jpg

25674578.jpg

Hallen (taket skall målas, golvet bytas)
25674581.jpg

25674582.jpg

Vårat sovrum(skall tapetseras om)
25674587.jpg

Rosa rummet, just nu klädkammare och förråd i väntan på att nästa unge ska till och då visar det sig om det målas om där inne.
25674589.jpg

Sonen sovrum
25674579.jpg

25674580.jpg

men han har fått en ny hylla och vi har möblerat om lite.
26400116.jpg

Garaget innan storröjning
23250466.jpg

Torkrum
23250509.jpg

I "hallen" i källaren
23250504.jpg

Badrummet är så fult och tråkigt så det är ingen idé att visa och sovrummet i källaren har jag ingen bild på och inte heller tvättstugan. I källaren så ska alla golv fixas i ordning och spisen ska målas svart.
Sen ska vi måla grunden svart, kitta om fönstrena, byta tak på altanen, måla altanen, bygga ett hönshus, gräva och plantera osv osv osv.
Det är tur man är gift med en betongare, min pappa är snickare och våra bästa kompisar är VVS:are, elektriker, glasmästare och målare. Sen har svärmor och hennes gubbe otroligt mkt kunskap och intresse i växter och sånt!

Vilken enorm säng ni har :eek: Eller lägger ni madrasserna dubbelt när ni går och lägger er?

Ser att min son har samma färg i sitt rum som er :) fast han har hela med bården i taket, och likadana Nallepuh-tavlor. Och samma traktor med ljud oxå :D Den röda cd-spelaren är misstänkt lik hans oxå :D

Vi bor i ett hus på landet.
innehåll: man, sonen och 2 katter.Möjligt vis tillökning till familjen.:love:
har en häst en bit ifrån oss.
DSCF4255.jpg

Gården är lite under 1 ha. med garage och mindreladygård/föråd

Jag kan inte lägga in foton på datorn jag sitter nu men kolla gärna vår blogg:
www.hvilaro.blogspot.com

Vi har också tvillingtjejer på 3,5 år och jag har nu en nybliven åring som ersättare för min tävlingshäst jag var tvungen att ta bort (se avataren).
Vi bor i en gammal prästgård vi håller på att renovera, den är på 350 kvm (295+65). Föräldrasovrummet och badrummet är helt klara, nu håller vi på med barnrummet och vardagsrum uppe men det går lååångsamt just nu.

Grattis till dina tvillingar, det är fantastiskt roligt!

Senast ändrad:

Nu är jag vid vanliga datorn, slänger in en bild på vår hemmagjorda säng och vår takmålning på lilltoan.

090207-090222+%287%29.JPG

080125-080210+%286%29.JPG

080210-080211+%282%29.JPG

Jag har er blogg bland mina favoriter, älskar eran prästgård och ni är så himla duktiga :bow:

Nä vi har den så stor. Sambon jobbar natt och jag och Sam sover på andra halvan. Det är väl mycket för min skull så att jag kan sova ifred lite då och då. Ligger man i en 180 säng så blir det 60 cm per person, och om Sam då ligger i mitten av min 90halva så blir det 30 cm kvar till mig :D Vi har ju platsen så varför inte?

Sar jag kan bara hålla med pmm, allt i ert hus är så väl genomtänkt och perfekt utfört! Jag önskar jag vore lite mer perfektionist ibland, tycker jämt jag slarvar ihop saker :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 952
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 780
Senast: Farao
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 749
Senast: Skjøldur
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 859
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka