Hur få bort tjära från stallgolvet

F

Fozzie

Vad kan man använda för att få bort en större tjärfläck från ett vanligt betonggolv??

Hinken har läckt..:crazy: De är trätjära.

Sv: Hur få bort tjära från stallgolvet

Lacknafta skulle jag använt ...eller kanske avfettning om man vill slippa lukten av lacknaftan :)

Edit: Såg ju nu att det var trätjära, då får man rengöra med sprit, lacknafta löser inte trätjära tyvärr :(

Senast ändrad:

Kan det va så enkelt? Kan ju prova har en hel hink m salt i stallet.

Jo de är trätjära tyvärr.. Vad för sorts sprit? T-röd kanske.

Jag fick samma problem för något år sedan, jag åkte till närmaste bilverkstad och fick en liten påse med något pulver som dom lägger över oljespill. Det fick ligga ett tag, lukten försvan och jag sopade upp det efter några dagar.

Hm.. det låter som att det kan vara nåt. Tack för de tipset också!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 709
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Hur mycket av er buffert har ni direkt åtkomst till? Jag har ett sparkonto som inte är på min vanliga bank och som har bättre ränta... 4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 956
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 102
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
508
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Starlink
  • Barn med magont

Hund, Katt, Andra Djur