Hur får jag bort håren??!

Sv: Hur får jag bort håren??!

Roller...?
Det är bara det som funkar tycker jag om man verkligen vill ha bort hår...

dscf1051_142216899.jpg

Borsten som ligger på staketet brukar jag använda både till hästen och till att borsta hår från utrustning, funkar kanonbra =) Det sista som blir kvar tar man med vanlig klädroller eller bred tape

Min mamma visade mig ett knep som tog bort katthår från min fleecetröja jättebra: Hon sprayade tröjan lätt med en vanlig duschflaska, och sedan var det bara att skrapa med handflatan så "rullades" håren av.

Mitt tips hade nog annars varit: Släng och köp nytt med en yta som håren inte fastnar i öht... :angel: Har slutat använda fleece på hästen helt och hållet, så värdelöst.

Jag brukar använda gummiskrapa, har funkat bäst av allt jag har provat.

ja, jag håller med. Köper bara med glansig insida för det mesta. Men detta är ett Bucas stalltäcke, som är fodrat med detta fuktsugande fleecematerial, och något motsvarande finns inte med glansig insida.
Min man släpade ut dammsugaren, satt på nåt matt-munstycke med roterande borstar. Funkade jättebra. Fast ena fick dammsuga och andra stå på det:D

Ta på dig diskhandskar och skrapa med händerna:laugh: Funkar kanon på inredningen i bilen och hundhår, dock aldrig testat på hästhår på nåt material

Jag blir galen. Kolla denna bild:
http://aijaa.com/v.php?i=008617859275.jpg

Hur får jag bort håren? Har försökt borsta med gummivanten men med dåligt resultat. HJÄÄLP!

He he he jag kan inte annat än skratta. Jag hatar också hår på andra ställen än på hästen;-)
Jag skulle absolut inte ha en ljus häst, utan mörk gärna svart så man inte ser håren i bilen. Gissa om en liten ljus donna skritta in i mitt liv... Nu är bilen full med ljusa hårstrån och jag som använder bilen hela dagarna i jobbet. Grrr. Städar som en tok för att bli av med håren.
Kul att läsa alla tips.

Haha, och jag har just beställt ny bil. Övervägde att beställa med skimmelfärgad inredning...:D Tyvärr fanns det ej.

Finns en slags borste som heter V7, asbra att få bort päls med!
Vet inte hur den fungerar på fleece, men i soffan och på ullpaddarna är den outstanding.

En vanlig svamp brukar jag använda först och sen rollar jag det sista.

En vanlig svamp brukar jag använda först och sen rollar jag det sista.

Svamp körde jag med innan också, men tycker diskhandskarna är mer effektiva:laugh: Håret blir som korvar och lätta att plocka bort, en svamp (även roller, silvertejp mm är ju snabbt förbrukade när dom är fulla med hår)

En hundborste med smala stålpiggar brukar jag använda. Man borstar runt i cirklar. Det brukar få med sig en hel del hår. Asjobbigt och man får ha tålamod men det här är det enda sättet som jag har fått det att funka. Man kan dammsuga också men påsen blir full ganska snabbt.

Har också ett Bucas där håren fastnar i, som tusan. Karda funkar asbra till det.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 357
Senast: Tiger tok
·
Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: tott
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 454
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31