Hur får man hästen att gå i piaff?

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare TiiRaNooG
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 283
T

TiiRaNooG

Hej har en ungponny på sex år som jag tränar dressyr med,och han tar tyglarna och går i form lätt,men jag undrar då hur får man en häst att göra piaff?Har sett en massa göra både piaff och passage men jag har aldrig fått klart förmig hur man gör det?Kan någon förklara för mig?Mvh ponny ryttaren

Sv: Hur får man hästen att gå i piaff?

Det er best å la hesten få være med på å bestemme hvilken metode som passer best. Spør den først, og så kan du gjerne stille spørsmål til metoden etterpå.

Lykke til!

Hilsen Anne

Sv: Hur får man hästen att gå i piaff?

Om du går in på www.ridkonst.nu så finns det en "utbildningstrappa" där. Klicka på hästen vid "piaff/halva steg" så står det en ganska utförlig text med bilder både hur du gör g´från ryggen och från marken. Det brukar funka bra om man befäster från marken först.
Lycka till!

Liknande trådar

Ridning Hej hej! Hästen jag rider drar alltid upp huvudet när vi gör halt, han kan gå i jätte fin form men ger jag kommando för halt drar han...
Svar
11
· Visningar
525
Senast: iliedtoday
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 528
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 267
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 093
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka