Hur får man jobb i galopp stall?

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Mariah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 192
M

Mariah

Jag är 24 år, har haft hästar hela mitt liv och har fastnat för Fullblod.har själv ett.Håller inte på med galopp men skulle vilja börja sätta mig i lite i sporten. hur får man jobb i galopp stall? Någon som har lite tips eler råd vart man ska vända sig?

Sv: Hur får man jobb i galopp stall?

Mariah skrev:
Jag är 24 år, har haft hästar hela mitt liv och har fastnat för Fullblod.har själv ett.Håller inte på med galopp men skulle vilja börja sätta mig i lite i sporten. hur får man jobb i galopp stall? Någon som har lite tips eler råd vart man ska vända sig?
Kolla på galoppsport.se under utbildningar, har för mig att det ska va en kurs på belldale racing school inom en snar framtid (det är där jag rider) efter det kan man ju alltid höra med någon tränare om dom behöver hjälp eller så. Lycka till!

Sv: Hur får man jobb i galopp stall?

www.unggalopp.se hittar du både information om olika kurser och annan introducerande verksamhet som galoppförbundet ordnar.

Lättaste sättet att få kontakt med en tränare är faktiskt genom praon i högstadiet, massor med ungdomar kommer i kontakt med galoppen på det sättet. Är man dock lite äldre kan man satsa på att testa en ”provapåkurs” som bland annat ordnas på Strömsholm. Dessa kurser är mer eller mindre subventionerade beroende på din ålder.

Som det står i många trådar här på forumet så är det att börja nerifrån som gäller. Även om man har gått diverse kurser eller ridit i 20 år, så måste man vara beredd på att arbeta sig upp hoss en tränare, långt ifrån alla seriösa galoppträningsstall låter dig rida första gången du kommer, än mindre galoppera. Galoppkurserna är naturligtvis en genväg, men man får vara beredd att rida och arbete gratis för att få in en fot i ett stall.

Vissa tränare som tex Kahn söker ofta personal så är du ute efter ett heltidsarbete direkt är hans stall ett som ibland tar i mot personer som innan inte har arbetat inom galoppen tidigare. Är du istället intresserad av att komma in som stall tjej/kille i ett galoppstall och arbeta dig uppåt bör du fundera ut om det är någon speciell tränare du vill vara hoss och kontakta denne. Telefon nummer och träningsorter hittar du bland annat på www.galoppsport.se

Lycka till!

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 780
Senast: Emuliiaa
·
Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 919
Senast: Red_Chili
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 827
Senast: 13579vas
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 316
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka