Bukefalos 28 år!

Hur får man laxermedlet i hunden

Q

QueenMarion

Min hund ska på undersökning på fredag, skrivs in i morgon på sjukhuset och ska då vara helt tom i magen. För detta ändamål ska han ha laxermedel i kväll men det är som fördömt att ens närma sig hunden med detta. Första försöket var att helt sonika ge honom det i matskålen men den bevärdigades icke med en blick efter att snabbt ha sniffat över den. Hunden äter normalt sett både innehåll och förpackning och har fastat hela dagen. Han borde således vara mycket hungrig. En medicinspruta letades fram men hunden håller ett säkerhetsavstånd om minst 2 meter när jag är i närheten av denna spruta. Snälla, jag behöver era bästa tips på hur jag ska göra!
 
Sv: Hur får man laxermedlet i hunden

Kalla till dig hunden, utan att ha något i handen. Kommer inte hunden, så hämta den och håll i den. Sätt den ner, öppna munnen och spruta ner i halsen, stäng sen munnen och håll igen i några sekunder.

Klarar du inte att få hunden att stanna medan du ska spruta ner det, så be någon annan att hålla i halsbandet.
 
Sv: Hur får man laxermedlet i hunden

Koppla hunden (om du inte kan hindra honom att smita undan på annat vis), håll fast och spruta in laxermedlet långt bak i mungipan ner i halsen.
 
Sv: Hur får man laxermedlet i hunden

Hehe, det var just det där med att hålla fast, jag tror att han skulle klara av att rycka sönder en yttervägg på huset just nu... Får be mannen om hjälp att hålla i, hur kan en hund vara så stark och hal bakåt?
 
Sv: Hur får man laxermedlet i hunden

Jag fuskade. Vi smetade ut leverpastej och med lite trugande slickade han i sig allt.
 
Sv: Hur får man laxermedlet i hunden

Jag fuskade. Vi smetade ut leverpastej och med lite trugande slickade han i sig allt.

Det tycker jag inte alls ar "fusk". Tvart om, valdigt smart. Hunden far i sig vad den ska utan drama eller brak. Hunden mar inte sa bra, hungrig och dan, visst ar det val mycket battre att inte 'fightas'?
 
Sv: Hur får man laxermedlet i hunden

Vad gullig du är som säger så! :) Jag var väl mest rädd att leverpastejsfusket skulle förstöra fastan och därmed hela undersökningen men vet. som tog emot honom idag verkade inte störas av det. Och visst har du rätt, eftersom han är sjuk får vi vara lite extra snälla mot honom.
 

Liknande trådar

Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 085
Senast: cambodia
·
Övr. Hund Hm.. har ett litet problem.. hon har alltid varit orolig när hon ska äta, hon lixom vågar inte.. och det blev bara värre en gång då...
2
Svar
24
· Visningar
1 820
Senast: MinIan
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 543
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp