Hur farligt är mögel?

pippilotta

Trådstartare
Hur farligt är det om en hund får i sig mögel, naturligtvis har jag inte tänkt att ge mina hundar något som är mögligt,men vill ändå veta hur farligt det är?

Sv: Hur farligt är mögel?

I "normala" ( :crazy: ) mängder är det inget som är farligt för hundar.
Kan ju bero på vad det är för mögel, men jag antar att du tänker på om de stoppar i sig en möglig bulle eller dylikt?

ja, jag tror att Wilma hade fått i sig något mögligt nu när hon blev magsjuk, finns ju en kompost på landet där vi var på helgen, sedan blev hon ju dålig efter det.
Det var min pojkvän som sa till mig igår att han sett henne där, det är därför som jag undrade.

Fast i en kompost finns det ju mer eller mindre ruttna saker :eek: och det är nog mer troligt at hon blev magsjuk av det än av mögel.

Jo iof, men han hade dagen innan kastat mögligt bröd där och hon älskar bröd överhuvudtaget, men visst i en kompost finns det mycket "gottigt" för en hund :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 077
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 096
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 530
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka