Bukefalos 28 år!

Hur förvarar ni era smycken?

Pancakes

Trådstartare
Jag har allt i en låda modell skolåda i storlek. Behöver jag säga att det är omöjligt att hitta något? :cautious:

Hur ser det ut hos er andra?
 
Sa'ru kaos?
2014-09-09214132_zps01fb574d.jpg
 
Halsbanden på snygga krokar på väggen, armband o klockor på ett smyckesträd, örhängen fördelade någorlunda efter storlek i olika askar i en låda :)
 
I ett flerfacks smyckeskrin i bankfacket.
Det jag använder ofta har jag på mig eller i ett mindre smyckskrin i en låda .
 
Småsaker som örhängen och armband har jag i en sån här:

661046.jpg


Samma här. Den där typen av skruvförvaring finns i lite olika varianter och är överlägsna för förvaring även om de kanske inte riktigt tilltalar ögat ;)

Jag har haft lite mer traditionell smyckesförvaring men till slut gav jag upp till förmån för mer praktisk lösning.
 
I lådor och skåp i ett skåp, lät som en bra beskrivning va? Vissa har jag i glasskåp/"monter" :D

Jag gav nyss bort en massa smycken, oj så skönt att rensa :banana:
 
Allt i lite mindre lådor i en byrålåda. (Malmbyrå med "tygfack" från IKEA). Ett fack för halsband, ett för örhängen osv osv. Fortfarande i princip omöjligt att hitta det man letar efter (iaf i örhängeslådan), men jag hittar oftast något fint jag inte minns jag hade, så lite positivt är det ju iaf :)
 
Jag har finare smycken i sina askar, halsband jag använder ofta på krokar i badrummet, ringar och vardagsörhängen i en liten box vid spegeln och resten av kramset i en skål :p
 
Det som är dyrt (guld etc) i en tung låst metallbox (i små tygfodrade smyckeaskar). Pärlhalsbandet och pärlhängena i lådor fodrade med siden.

Billigare smycken ligger i en liten smyckelåda från Calvin Klein, en sådan där man fick gratis när man köpte parfym.
 
Jag äger fyra armband och två halsband. De brukar ligga på bordet inne i vårt sovrum.
 
Smycken :confused:
Ringen på fingret och ett halsband runt halsen (för att fästa ringen i när jag jobbar). Och så finns det väl nåt mer halsband i sin egen lilla låda i ett skåp. :D
 
Halsband hänger på små krokar på väggen, armband/klockor på ett ställ och små örhängen, ringar och tunna armband ligger på ett tvåplans kakfat. :)
 
Överallt och ingenstans..:o
"Nämen den här har jag inte sett på länge, den åker på!" och så vips är smycket man lägger ifrån sig borta i några månader..:angel:
 

Liknande trådar

Tjatter Samsung galaxy s10e finns det? Behöver en ny mobil men hittar bara större modeller än den. Hade velat ha en ny i samma storlek och en...
Svar
7
· Visningar
582
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Tilly_85
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
597
Senast: Takire
·
Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
993
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp