Hur förvara kaffekapslar?

MissFideli

Trådstartare
Jag har köpt en kapselmaskin, men dricker inte kaffe själv så har noll koll. Det står att kapslarna ska förvaras in a clean, cool & dry place (kylskåp?), men i affären står dom ju inte kallt?

Eftersom jag inte dricker kaffe själv, vill jag att dom ska hålla så länge som möjligt förstås eftersom det kan ta tid att ta slut på dom.

Hur gör ni?

Sv: Hur förvara kaffekapslar?

Jag har alltid mitt kaffe i frysen, fastän jag dricker varje dag. Förut hade jag burken i kylen, men nu när jag kör på hela bönor funkar frysen bra. Smaken håller sig längre. Så mitt tips är att ställa dem kallt även om de inte står kallt i butiken.

Sv: Hur förvara kaffekapslar?

Jag har kapslarna i en stor porslinsskål bredvid kapselmaskinen. Nära och bra!

Om jag var orolig för hållbarheten på dem (brukar vara ca ett halvår) så hade jag haft in dem i en påse i frysen istället.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 512
Senast: Dentaku
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 426
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 470
Senast: Lavinia
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått... 2 3
Svar
53
· Visningar
5 961
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka