Hur förvarar ni sjukvårdsgrejerna till hästen i stallet?

alazzi

Trådstartare
Allt blir ju guckigt och äckligt om man inte har en mycket bra låda med tätt lock. Var har ni för smarta tips?

I alla mina tidigare stall har vi haft stora skåp, garderober där det har gått ok att förvara allt men i nuvarande stall finns det bara plats för det allra nödvändigaste.

Sv: Hur förvarar ni sjukvårdsgrejerna till hästen i stallet?

Jag har alltid haft mina i en mycket bra låda med tätt lock :p .

Ett tips är att lägga i något fuktabsorberande i lådan, typ kiselgel (jag hade tex blågel som man torkar blommor med i en liten tygpåse, som jag bytte när den inte var blå längre).

Här tycker jag allt blir ännu snabbare kladdigt i stallskåp och lådor pga klimatet, det regnar ju eller är fuktigt mest hela tiden ...

I en hurts
hurts001.jpg

Vi har en plastlåda med lock, så det inte ska komma i nåt skräp.
Men kan jag lika gärna ha sjukvårdssakerna inne då jag inte har många meter mellan huset och stallet.

Det är mycket fuktigare här än i Sverige.

Jag har alla oöppnade förpackningar som ska vara sterila i en plastlåda med tättslutande lock i en stallåda.
Den lådan öppnas bara i nödfall och inget som tagits ur lådan får läggas dit igen..
Öppnade "vardagsförpackningar" förvarar jag i en likadan plastlåda fast på en hylla.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 347
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 312
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 936
Senast: 13579vas
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka