Hur frakta rockard??

domino

Trådstartare
:confused: :crazy:
Jag ska hämta en rockard till helgen och har nu ett huvudbry... Hur fasiken får jag hem den? Går den in i en hästtransport (Värmlandsvagn) tro? Om man tar den på släp, få man ha att den skjuter ut då?

Vill gärna ha tips på hur jag ska göra! :bow:

Sv: Hur frakta rockard??

Inga problem att ha rockarden inne i transoprten och låta skaklarna sticka ut bak över lemmen. Om den sicker ut mer än 1 meter bak måste du ha någon typ utav varning, plastpåse eller dylikt fasttejpad på skakeln.

Ha det gött!

Jonte

om det nu skulle vara så att det är en ponnyrockard, så är det lätt som en plätt (tävlar körning o släpar vagnen var o varannan helg :)) det går ofta att ta bort sätet på rockarder, så gör det och ställ den på högkant i en av platserna i transporten -lätt som en plätt! ev. att du får ta spändband lr nått och spänna fast den med.
annars gör du som övre skrivare skrev!

Får nog bli som Jonte skrev då det är en för stor häst! :idea: Att jag intetänkte på det! :D

Tack! :bow:

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 229
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
1 027
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka