Hur gamla blir råttor?

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Orzon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 4 424
O

Orzon

Mina rådisar måste vara antika. Varje gång jag kikar in i buren är jag förvånad över att dom lever.

Hur gamla blir dom?

1000 dagar eller tre år har jag lärt mej men det har tydligen inte mina rådisar lärt sej ;)

Sv: Hur gamla blir råttor?

Jag hade en kompis vars rått hängde med i 6 år. Om det är väldigt gammalt för en rått eller ej kan jag dock inte svara på.
Men nog var han rätt skruttig på slutet...

Mina är hur pigga som helst.
Men dom är ju inte 6 år....ännu.
Men snart.

Sex år?! Det är extremt gammalt för en råtta! Två-tre år gamla brukar man ju säga att de blir.

Mina är drygt 4 år.
Jag är inte helt säker för det är zoo råttor. Men jag har haft dom i 4½ år och den ena var ung när jag fick hem henne och den andra halvt vuxen. (tror jag)

Att råttor blir runt 4 blir bara vanligare.. Bra gener kan man väl säga :D

Mina har blivit bara drygt ett resp två år, beroende på tumörer och mycoplasma. Men har man tur och fått tag i en frisk rådis så ska de ju kunna leva i 5-7 år. HEJA PÅ! :love:

Mina är drygt 4 år.
Jag är inte helt säker för det är zoo råttor. Men jag har haft dom i 4½ år och den ena var ung när jag fick hem henne och den andra halvt vuxen. (tror jag)

Min äldsta råtta blev 1 år och 8 månader.
Vart har du köpt dessa mirakel råttor?:love:

Hej

Min lille "kurt Bengt" blev nästan 5 och 1/2 år.
Han var pigg och fräsch, men lite halv blind mot slutet.

Håller tummarna för att din råttis blir gammal och lycklig.

/b

Min äldsta råtta blev 1 år och 8 månader.
Vart har du köpt dessa mirakel råttor?:love:

Dom var uppfödda som ormföda på en djuraffär i Göteborg.

(Den ena är underbar och den andra hjärnskadad eller kanske bara tråkig :crazy:) Men seglivade är dom båda två.

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 230
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
713
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
457
Senast: IngelaH
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 896
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka