Hur gamla var ni när ni började rida?

4 år när jag började rida privathäst. 7 år när jag började på ridskola. :D
 
Jag var 6 år när jag började rida knatteridning på
ridskolan. Jag hade en egen ledare som hette Tina och
en favorithäst som hette Rick. Jag red i ett år.

När jag fyllde 7 började jag rida lektion i en grupp en
gång i veckan. Det fortsatte jag med tills jag fyllde 12.

Då fick jag en hyrhäst som hette Nimbus. Honom red jag 3
ggr i veckan i ett år.
 
Jag började på ridskola vid 5, fick min första egna häst vid 12.
 
Började då jag var 6 år, men då ridskolan bara hade halvblod slutade jag och började igen när jag var 8. Gick på ridskola tills jag fyllde 13, sen skaffade jag en medryttarhäst året efter, egen häst då jag var 26!
 
Jag var 4 år då jag började rida på riktigt, men innan ag kunde gå satt jag på en häst första gången. Fick också min första häst när jag var 4 och när jag var 6 min andra, ett welsh mountain sto som jag också började träna på riktigt och vid 7 började jag småtävla. Är född -87
 
hmm...
lånade en shettis hos farmor en sommar när jag var 6 år tror jag, började på ridskola när jag var 7 ... fortsatte sedan med att låna en gammal läromästare (5 EM i dressyr) 3-4 ggr i veckan började sedan leta egen ponny när jag var 10?? skaffade då en egen Bponny. :rofl:
 
Jag var 11år när jag började på ridskola- fyller 15 i år:)
Jag är medryttare på en häst nu också:)
 
började på ridskola när jag var 7 år.
red på pålle för första gången gjorde jag när jag var 4-5 år gammal på Skansen.
 
Har ridit så gott som hela mitt liv.Mamma hade ju häst när jag föddes som jag red på sedan,så jag har jämt ridit :smirk:
 
Jag började på ridskola när jag var 6 år. Fortsatte där fram tills jag var 14 år, då jag blev medryttare på ett halvblod 3 ggr i veckan. Vid 16 år fick jag min första häst. Sålde min andra häst för drygt ett år sedan, och nu i påskhelgen ska jag ta hem "min nya häst" (på foder) :). I år blir jag 24 år.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 809
Senast: Fetaost
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Lutten
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 960
Senast: JohannaB
·
Hemmet Mitt gamla diskställ börjar bli slitet så jag tänkte byta upp mig. Gillar egentligen det gamla rent praktiskt men det är inte det minsta...
2
Svar
24
· Visningar
1 171
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp