Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag var 7 år när jag började rida och då på ridskola.
 
Fanns hästar på gården när jag föddes så jag blev "uppslängd"tidigt-utan att för den delen kunnat rida,
Red mycket i perioder sedan(ut i skogen å så),red på ridskola osv.
la sen av i 14 års åldern..å har köpt mig en häst nu vid "vuxen" ålder :D...man e nybörjare igen! ;) men det kommer igen mer å mer..
 
jag började rida på ridskola när jag var 8år,

första gången jag satt på häst var väll ponny ridning vid midsommar firande, vid åldern- egen vilja :D
 
7 år. Då red jag en gång i veckan i åtta år.

Sen började jag inte igen förräns jag var 25.
Och har ridit regelbundet ungefär 2 gånger i veckan i snitt sen dess. Nu mera lite mer emellanåt:)
 
Jag började när jag var 27 (förutom en halv termin eller så när jag var nio, och några varv på en ledd ponny när jag var fem).
 
Jag var 4 när jag började rida på ridskola och det gjorde jag tills jag var 14 efter det har jag haft medryttarhästar och ska så snart jag får jobb köpa min första egna häst :p
Är 25 nu..
 
Jag började rida när jag var 5,5 år.

Min systerdotter satt på hästryggen första gången när hon var 2 månader. :)
 
jag började på ridskola när jag var sex år, men jag skulle fylla 7 år 4 månader senare så det blir väl typ 7 år :smirk:

å nu e jag 16...
 
Nu e jag 12 (eller mer 13 om man ska räkna rätt) Började på ridskola vid 9 års ålder. Red en gång i veckan tills för ungefär 3 månader sen när jag satte igång med 2 dagar i veckan. Nu söker jag medryttarhäst och nästa år ska jag hyra häst ett tag.
 
När jag var 9 år började på ridskola + att jag skötte en privat häst.
Att sköta privat häst lärde mig jätte mycket om häst vett. Fick hjälpa till med allt men det dröjde nått år innan jag fick börja rida den.
Riskola var väl mest för att man skulle gå där!
 
började rida när jag var 4, då fick jag min shettis som jag fortfarande har idag:)
Började väl på ridskola runt 8-9 års åldern, kommer nte ihåg riktigt :)
 
Jag var nio. Red ett par shettisar ibland när jag var 6-7 år men då blev jag bara runt-ledd några ggr per år.

Min dotter "red" shettis innan hon börjat gå! Det bästa hon visste som bäbis... lyckades tjata sig till en egen shettis vid 2½ års ålder (eller om det var jag som ville ha... ;)) och hon är nu 5 år och tycker fortfarande att hästar är det bästa som finns!
Min son gall-skrek redan som spädbarn så snart han fick se en häst (vi trodde inte det var sant så vi provocerade... och ja, det var hästarna han inte gillade!). Han gillar att vara i stallet nu (är 3½) men rider inte så ofta och har inget igentligt hästintresse.... (vad nu det har med saken att göra... :confused:)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 686
Senast: Fetaost
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
575
Senast: Lutten
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 876
Senast: JohannaB
·
Hemmet Mitt gamla diskställ börjar bli slitet så jag tänkte byta upp mig. Gillar egentligen det gamla rent praktiskt men det är inte det minsta...
2
Svar
24
· Visningar
1 126
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp