Hur går det till när man handlar hos Glassbilen? Detaljer please!

Jag vill så gärna gynna glassbilen, (barnen med 😁) men så förstod jag att glassen inte är svensktillverkad.
Så nu blir det inte så ofta.
16603735631651755790772456435387.jpg
 
En gång har jag jagat Hemglassbilen. Det var typ midsommardagen och vi var på vårat landställe. Regnet öste ner och jag kutade runt i ett par för stora gummistövlar. En snäll hemglassbilenchaufför körde tillbaka mig till stugan sen. 😅
 
Vi har ett stopp precis utanför vårt hus. 😄 Sedan har jag vid något tillfälle anmält mig till något så att jag får sms en stund (varierar ganska mycket exakt hur stor denna stund är 😅) innan de är på väg, vilket är ganska praktiskt då jag inte håller koll på dag och tid annars.
Vet bara att de brukar komma fredagskvällar så det har blivit några spontana ”efter ett glas vin-köp”.
 
Beror nog på hur många som handlar just den dagen. Vi är sista stoppet i byn så svårt att jaga runt efter bilen.

Men förstår inte riktigt ute i skogen kör de mitt på dagen vardagar här. Vilka är hemma då?
Ja, det känns rimligt. Jag funderade själv över den tidiga tiden på deras hemsida, på en vardag. Kan inte vara många som är hemma. Det känns som att de skulle kunna få fler kunder av att köra lite senare och få med bl.a. kontorsjobbare.
 
Jag får sms att glassbilen är på väg samt vilken adress den tänker stanna på. Osäker på var jag reggat mig men antagligen någonstans på hemsidan 😁 de flesta verkar stå och vela länge innan de köper nåt men man kan vela på hemsidan/någon slags mailreklam eller i glassbilsbladet som kommer med... Äh.. reklamen i brevlådan tror jag? Så behöver det inte kännas stressigt där när man står kvar sist av alla. Chaufförerna brukar vara väldigt bra. Jag har släppt ut kidsen själva när de har pengar de vill shoppa loss för och de får då hjälp med vilka sorter de har att välja på för mängden pengar de har med sig. Första gången de fick göra detta var väl yngsta runt 3-4 år någonstans kanske och de har fått ett superbemötande! 😍
 
Jag får sms att glassbilen är på väg samt vilken adress den tänker stanna på. Osäker på var jag reggat mig men antagligen någonstans på hemsidan 😁 de flesta verkar stå och vela länge innan de köper nåt men man kan vela på hemsidan/någon slags mailreklam eller i glassbilsbladet som kommer med... Äh.. reklamen i brevlådan tror jag? Så behöver det inte kännas stressigt där när man står kvar sist av alla. Chaufförerna brukar vara väldigt bra. Jag har släppt ut kidsen själva när de har pengar de vill shoppa loss för och de får då hjälp med vilka sorter de har att välja på för mängden pengar de har med sig. Första gången de fick göra detta var väl yngsta runt 3-4 år någonstans kanske och de har fått ett superbemötande! 😍

Ja, det var ju fantastiskt när en var liten och faktiskt fick handla och välja glass HELT själv :love:
 
Rättning. Det var inte flera år sedan, utan förra året. Såhär svarade de då.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20220813-114207~2.png
    Screenshot_20220813-114207~2.png
    60,7 KB · Visningar: 87
Här har Glassbilen en himla massa stopp i närheten, och vi hör melodin rätt långt innan den kommer till vårt närmsta stopp (som är ett par hus bort). Vi har handlat ett par gånger nu i sommar, och jag kollar helt enkelt på kartan på hemsidan och går ut och väntar vid rätt tid. Skulle få springa ut och vänta vid ett annat stopp här intill annars, inte en chans att jag hinner ikapp om jag ska rusa efter :rofl: . Vi har kollat på hemsidan och bestämt innan vad vi ska ha.

Brukar inte handla, men de har några glassar som inte finns nån annanstans som vi gillar. Sandwich kanelbulle, bl a. :d
 
Jag har ett stopp ett oar hundra meter bort, men står jag ute i vägen och vinkar så stannar chauffören. Finns en karta med sortimentet bak på bilden där man kan titta och välja. Jag har betalat med swish, så osäker på om de tar kontakter. Dock får man väl säga att glassen är minst dubbelt så dyr som i affären.
 
Tack allihopa för era svar! Hade inte räknat med så härliga anekdoter, så rolig läsning 😊 Och bra info! Förstår det som att ett visst element av glassjakt med hjärtat i halsgropen är en del av denna ursvenska upplevelse, trots ruttberäkning. Har dock kikat runt lite mer på hemsidan och känner mig nu mer förberedd i kombination med era svar, även om jag förstått att man inte ska räkna med att kunna släntra sig till sin glass 🍨🏃‍♀️
 
Jag handlar inte längre hos glassbilen efter att ha hört om de arbetsvillkor de har för förarna plus att den som kör den som stannar sådär fem minuter utanför mitt sovrumsfönster och ska vara där runt sju tyckte att 23-tiden var en bra tid att börja "tututilitut", skithögt en vardag så hela min familj plus grannen och alla deras barn vaknade. Skickade ett argt mail men har inte fått något svar....
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp