Om du vill gå upp i vikt och bygga muskler är styrketräning det bästa. Men du måste se till att äta tillräckligt och rätt samt vila för att kroppen ska kunna bygga upp sig ordentligt. Annars bryter du bara ner den med träningen. Tänk på också att det tar sin lilla tid att gå upp vikt, går snabbare att gå upp pga fett än muskler verkar det som...
Tyngre vikter och färre repetitioner bygger mer muskelmassa än lättare vikter och fler reps vilket ger mer uthållighetsträning.
Aerobics är kalasbra allroundträning med lite styrka och lagom konditionsträning plus bra koordinationsträning och sånt. Men knappast något du går upp i vikt av. Suveränt som komplement däremot.
Lycka till med träningen! Men mitt råd är nog att du tar kontakt med en instruktör på lämpligt träningsanläggning och berättar om dina mål så får du hjälp med rätt träningsprogram och allt sånt.
Jag håller helt och fast med!
Men för att bygga mycket muskler ska du äta mycket protein. Jag föreslår att du köper extra tillskott av protein som du blandar med vatten eller mjölk och dricker. Vill du läsa mer så kan du gå in på
www.gymgrossisten.se
Dom har dom bästa priserna.
Lycka till med träningen!