Hur gick det för Nordgubben

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Qvicka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 367

Qvicka

Trådstartare
och det "lilla antal ston" han skulle få betäcka i år? Någon som vet?
Ska han betäcka nästa år också tro? Det står inget på hemsidan om det..

Sv: Hur gick det för Nordgubben

Jag ringde och pratade med dom förra året. Hörde med dom om de kunde tänka sig att skicka sperma. Men dom sa nej det här året men kanske nästa.. alltså planerade dom iaf att han skulle betäcka 09 också.. då iaf..

Kanske dags att börja sätta "Gubben" i aveln på riktigt? Det är ju ingen purung stam han har, och han själv börjar ju ha ngra år på nacken nu...

Vet att 6 märrar gick tomma i år, den 7:e tror dom (ägaren) ganska säkert är tom.

Oj.. det va inte dåligt..

Som förväntat då kanske..
Och där har vi väl anledningen till att han inte är i aveln "på riktigt".

Ja.. Tur att inte Qvadrigo led av de problemen! Jag kommer aldrig förlåta att han sålde honom till Norge...:cry:

Är Qvadrigo norsk-ägd?!
Jag trodde att han bara stod där för avel...

Frågan är om det någonsin kommer komma något riktigt bra ur hingstarna från det mödernet. Goda tävlingshästar men ingen hit i aveln. Hade hoppats på att få se Gubben avkommorna men är han knappt fertil så kommer det verkligen bli spännande om det kommer några. Kanske blir bättre om han slutar tävla?

Qvadrigo är exporterad till Norge och inte längre svenskägd.

Har oxå hört ngt liknande om att en del hingstar får sämre fertilitet när de tävlar, men det ksk bara var yngre det gällde...? :crazy:
Men det vore ju roligt om Gubben kunnat få ngra stycken.

Han är ju ganska vass när han ska tävla så om han får komma till ro och vara "pensionär" så kanske det blir bättre som sagt, vi får se om de blir några Gubben avkommor! Har åtminstone två märrar efter sig

En del säger att Trollfaks blev steril när han slutade tävla.

Av det jag har hört så vid undersökning verkar "simmarna" vara bra men inte så många när det gäller Nordgubben. Stationen begriper inte varför märrarna inte blev dräktiga.

Frågan är om det någonsin kommer komma något riktigt bra ur hingstarna från det mödernet. Goda tävlingshästar men ingen hit i aveln. Hade hoppats på att få se Gubben avkommorna men är han knappt fertil så kommer det verkligen bli spännande om det kommer några. Kanske blir bättre om han slutar tävla?

Qvadrigo är exporterad till Norge och inte längre svenskägd.

Qvadrigo har väl ändå lämnat helt OK?
Men nu är väl frågan om han kommer få chansen till så många fler avkommor, tråkigt nog.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
529
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Fick idag tid för operation, för jag behöver ta bort min gallblåsa. Tiden är om två veckor, och i brevet var det med papper där det står...
Svar
7
· Visningar
829
Senast: bollen__
·
Fritid Jag har en Nikon D7100 och har fotouppdrag under helgen. Jag ska fota under våra bedömningar och bilderna ska numera läggas upp i en...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: lizzie
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
800
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Annonsera mera hundar 2