Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
´Fast du har det ju ordnat tycker jag =)Skulle en rejäl olycka hända och jag t ex dör, så är det ordnat för hundarna - men det är rätt många mil dit och ingen plats jag bara kan hysta över dom till om jag blir sjuk
Och nej - råkar jag ut för en olycka, så har jag ingen som kan ta hundarna. Tyvärr. Min dotter kan säkerligen köra dom till ett hundpensionat, men hon kan inte ta hand om dom. Så enkelt är det. Alla har tyvärr inget skyddsnät. Jag har en granne/kompis som har nyckel hem till mig och hon skulle garanterat gå hit och mata och släppa ut hundarna i min trädgård men hon skulle inte kunna ta hand om dom hemma hos sig. Dock bor hon nära, så det skulle inte gå någon paniknöd på hundarna
Alla har inte samma möjligheter att vara förtseende eller ett stort kontaktnät som är lätt att underhålla om det går år emellan behovet av hjälp. Nu ber TS om hjälp i en svår situation. Inte rätt plats för diskussion i frågan, tycker jag.Men ordnar inte folk sånt innan något händer ?
Vad gör ni om ni råkar ut för en spontan olycka , har ni ingen som ni vet tar hundarna då?
Jag har familj och vänner som tar mina hundar om något skulle hända, senast i vintras råkade jag ut för en olycka och hamnade på sjukhus direk utan att åka hem till hundarna, min sambo tog dom ju såklart.
Men vi har även en person som vet var nyckeln ligger och tar hundarna om något händer båda.
Ja men precis vad jag menar , blev bara så chockad över att några inte verkar ha någon som kan hjälpa till, en olycka händer ju närsom och märkligt om hundarna blir helt övergivna då.Fast har man ett stort kontaktnät så brukar det ordna sig, jag vet ju att skulle det hända mig och min man något så skulle huliganen bli omhändertagen, men vi har inte någon katastrofplan uppgjord och nerskriven. Men jag vet att hundpensionatet skulle ta honom utan problem, han har bott inne hos dem tidigare och fungerar bra med deras hundar. Om det skulle hända något så att vi blir oplanerat borta länge en dag så har jag en hel bunt människor som jag kan be släppa ut honom så att han får kissa och kan ge honom mat och sällskap.
Men samtidigt är huliganen inte världens lättaste att ha med att göra, alltså väljer jag oftast hundpensionatet om det är för ett par dagar. De vet hur han är, kan hantera honom bra och tycker om honom.
Nej tyck vad du vill, men det ¨blir diskussioner om allt oavsettAlla har inte samma möjligheter att vara förtseende eller ett stort kontaktnät som är lätt att underhålla om det går år emellan behovet av hjälp. Nu ber TS om hjälp i en svår situation. Inte rätt plats för diskussion i frågan, tycker jag.
Nu har jag gått med i en grupp där det passas hundar i på facebook Får se vart det leder. Så svårt ska det ju inte vara riktigt tycker jag.
Det behöver inte bli det när någon ska in på medicinjustering. Jag svarar inte mer och hoppas att du tycker att det är ok. Vi får enas om att vi tycker olika.Nej tyck vad du vill, men det ¨blir diskussioner om allt oavsett
Yes, jag menade inte att vara uppstudsig överhuvudtaget, blev bara chockad över att man törs stå helt utan hjälp om något skulle hända.Det behöver inte bli det när någon ska in på medicinjustering. Jag svarar inte mer och hoppas att du tycker att det är ok. Vi får enas om att vi tycker olika.
Ja men precis vad jag menar , blev bara så chockad över att några inte verkar ha någon som kan hjälpa till, en olycka händer ju närsom och märkligt om hundarna blir helt övergivna då.
Bra att lära känna en annan hundägare åtminstonde.
Egentligen inte, för närmaste granne vet inte att hon får greja om nåt händer´Fast du har det ju ordnat tycker jag =)
Precis, problemet är Förmiddag/dagtid och att min mamma har svårt att gå längre promenader, alltså hade det fungerat med en dagmatte på typ halvtid som kan ta en rejäl promenad med honom.TS, om jag inte läste fel någonstans i tråden har du någon/några som hunden kan bo hos, men som inte kan promenera? Det är inte en helt ovanlig lösning att ha hunden hos en person, och ha en annan som kommer ett par gånger/dag för att promenera.
Behöver du hjälp är du välkommen att höra av dig så kan vi se om det passar. Just kastrerade hanar brukar fungera men i så fall får vi såklart låta hundarna träffas först.Precis en liten 13 månaders kastrerad hanhund.