Hur gör ni? Fråga om smink

Vilken hand använder ni?

  • Höger hand till höger öga och vänster hand till vänster öga

    Röster: 22 19,5%
  • Samma hand till bägge

    Röster: 91 80,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    113

Bison

Trådstartare
Tänkte på en sak när jag sminkade mig förut.
Jag är vänsterhänt men när jag sminkar mina ögon använder jag vänster hand till mitt vänstra öga och höger till mitt högra.
Det verkar dock vara många som använder bara ena handen.
Det verkar askrångligt att sträcka sig över ansiktet, och lyckas nå utan att peta sig i ögat 😁
Vad är egentligen vanligast?
Hur gör buke?
 
Men vad är detta 😆
Undra om det beror på att man som vänsterhänt tvingas att träna upp högerhanden eftersom det är en del grejer i vardagen som är anpassade för högerhänta.
På jobbet har vi flera moment som bara går att utföra med höger hand tex.
 
Tänkte på en sak när jag sminkade mig förut.
Jag är vänsterhänt men när jag sminkar mina ögon använder jag vänster hand till mitt vänstra öga och höger till mitt högra.
Det verkar dock vara många som använder bara ena handen.
Det verkar askrångligt att sträcka sig över ansiktet, och lyckas nå utan att peta sig i ögat 😁
Vad är egentligen vanligast?
Hur gör buke?
Alltid höger för mig.

Hur gör du om du har typ eyeliner, kajal eller ögonskugga? Byter du då med?
 
Alltså jag kan inte ens hålla gaffeln i vänster hand för så träffar jag inte munnen. Så absolut bara höger hand för mig

Samma här! Måste vrida på huvudet för att pricka gaffeln om jag äter med vänster hand.
Men målar nog mascara med bägge händerna. Tror jag. Va flera år sen jag sminkade mig.
 
Jag svarade samma hand till bägge, men när jag tänker efter använder jag båda händer. Jag är högerhänt, så höger används framförallt, men jag kompletterar med vänster när det känns rimligt.
 
Det verkar askrångligt att sträcka sig över ansiktet, och lyckas nå utan att peta sig i ögat
Fast det gör man ju inte, för att sminka vänster sida (öga, mun) för iaf jag oftast högerhanden nerifrån (nån enstaka gång uppifrån för bryn), men aldrig tvärs över ansiktet.

Hur korta armar har man, om man måste sträcka sig över ansiktet och nästan inte nå liksom 😂
 
Jag skriver med vänster men gör mkt annat med höger. Jag tar på mig mascara med höger till höger och vänster till vänster. Kajal, bara vänsterhanden tror jag och om jag tar på mig ögonskugga höger till höger och vänster till vänster igen, ingen aning om varför jag gör så, men det känns mest logiskt.

Har alltid haft svårt för att välja höger vs vänster, när jag lärde mig snowboard bytte jag om på sida hela tiden, och stod felvinklat med fötterna ofta, för jag kunde bestämma mig utan bara flöt runt på brädan och bytte håll konstant 😅
 
Uteslutande höger. Är helt värdelös på allt med vänster. Vore säkert bra allmän utveckling att träna upp det, men då börjar jag inte i närheten av ögonen. :stop:
 
Samma hand, vänster i mitt fall. Sen kan jag nog göra det med höger utan större problem. Jag hävdar att man som vänsterhänt är bättre med högern än högerhänta är med vänstern. Vi blir ju tvingade i vissa sammanhang. Själv fick jag lära mig sticka med höger då läraren inte kunde lära ut spegelvänt. Jag kan därför endast sticka åt höger. 😅
 
Fast det gör man ju inte, för att sminka vänster sida (öga, mun) för iaf jag oftast högerhanden nerifrån (nån enstaka gång uppifrån för bryn), men aldrig tvärs över ansiktet.

Hur korta armar har man, om man måste sträcka sig över ansiktet och nästan inte nå liksom 😂

Jag testade, mycket mer meck än vara ta rätt hand till rätt öga 😁
Ha bra finmotorik i bägge händerna är ju knappast heller något negativt 😁
 
Jag har en följdfråga!

Jag som precis har blivit med glasögon, hur tusan gör man med smink? jag har försökt att ha glasögonen snett över fejset, men egentligen så skulle en monokel vara bäst....🧐
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 900
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 926
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp