Hur gör ni? Fråga om smink

Vilken hand använder ni?

  • Höger hand till höger öga och vänster hand till vänster öga

    Röster: 22 19,5%
  • Samma hand till bägge

    Röster: 91 80,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    113
Samma hand, vänster i mitt fall. Sen kan jag nog göra det med höger utan större problem. Jag hävdar att man som vänsterhänt är bättre med högern än högerhänta är med vänstern. Vi blir ju tvingade i vissa sammanhang. Själv fick jag lära mig sticka med höger då läraren inte kunde lära ut spegelvänt. Jag kan därför endast sticka åt höger. 😅

Jaglärde mig också att sticka år höger. Samma med gitarr, lärde mig spela på en för högerhänta 😁
 
Jag har en följdfråga!

Jag som precis har blivit med glasögon, hur tusan gör man med smink? jag har försökt att ha glasögonen snett över fejset, men egentligen så skulle en monokel vara bäst....🧐
Jag sminkar mig utan glasögon och står så nära spegeln jag kommer. Alltså ABSURT nära. Sminkar bara ögonen. "Placerar ut" ögonskugga med fingrarna lika mycket med känsel som jag ser och blandar ihop med pensel, sätter på mig glasögonen och kollar av. Ögonskugga syns "mindre starkt" efter mascara och glasögon är på och jag står liiiite längre från en spegel. Är både närsynt och långsynt. Om jag kan brukar jag be partner kolla om det ser jämnt ut.
 
Jag sminkar inte mig och har faktiskt aldrig gjort, men jag är lite förvånad för jag "trodde" att man använde vänster hand till vänster öga och höger hand till höger öga.... Jag liksom bara antog det! Det skulle vara en sådan sak som jag inte skulle ha problem med då jag är bådhänt och använder båda händerna till typ allt.
När jag målade tånaglarna när jag såg en gång i tiden, så använder jag vänster hand till vänster fot och höger hand till höger fot.
 
Jag sminkar inte mig och har faktiskt aldrig gjort, men jag är lite förvånad för jag "trodde" att man använde vänster hand till vänster öga och höger hand till höger öga.... Jag liksom bara antog det! Det skulle vara en sådan sak som jag inte skulle ha problem med då jag är bådhänt och använder båda händerna till typ allt.
När jag målade tånaglarna när jag såg en gång i tiden, så använder jag vänster hand till vänster fot och höger hand till höger fot.

Det trodde jag med men där hade uppenbarligen helt fel 😁
Gör likadant med fötterna också.
 
Jag använder antingen höger hand till båda eller byter hand.
Däremot hade jag aldrig bytt för ögonskugga eller så.
Jag har flytande rouge och där byter jag också hand när jag ska klappa ut det.
 
Min vänsterhand är helt inkompetent i övrigt men just när jag sminkar mig har jag tränat upp de rörelserna som krävs :rofl:
Lägger mascara, ögonskugga och eyeliner med vänster dock måste jag lita handen mot kinden för att få stabilitet.
 
Är vänsterhänt och använder vänster hand till vänster öga och höger hand till höger öga, precis som TS 😃 Väldigt praktiskt! Tänker också som så att vi vänsterhänta fått träna upp högerhanden på ett sätt som högerhänta inte behöver med vänster hand och att det därför är enklare att använda båda händerna.
 
Jag är också vänsterhänt och använder vänster hand till vänster öga och höger till höger öga. Praktiskt.

Kan också spela t ex racketsporter lika bra (dåligt) med båda händerna, så flyttar racket till den som passar bäst beroende på var bollen kommer.
 
För mig hoppar det, höger öga eller vänster öga, fram och tillbaka. byter typ när jag blinkar. om jag inte koncentrerar mig. då är det höger,
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 901
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 926
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp