Hur göra vid foderhäst??

caradan

Trådstartare
Koommer ev att ha en foderhäst snart som ej är försäkrad och ej kan bli försäkrad pga sin ålder och undrar hur man ska skriva i kontraktet...

Jag har tänkt att det ska vara en max summa på veterinärvård tex att jag behandlar för max 5000kr per år det som överstiger det får ägaren stå för.

Jag har INGA möjligheter att ex betala en buköppning på runt 50000kr för en 23 årig häst.

Hur hade ni skrivit i ett sådant avtal??
 
hmm.. ett förslag är att du betalar veterinärvård på de skador som du har kunnat orsaka..

Uppkommer skador som du inte kunnat rå för, delar du och ägaren kostnaden..

Så gjorde jag när jag hade häst på foder (dock försäkrad)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
996
Ekonomi & Juridik Hej, för att fatta mig kort:) Jag har en foderhäst som enligt avtalet ska vara i fyramånader på prov för att sedan övergå i tillsvidare...
2
Svar
35
· Visningar
2 815
Senast: Liten
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 651
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag har en ponny på foder och i kontraktet står det att ägaren ska stå för försäkringen hela fodervärdstiden. Nu är det så att ägaren...
Svar
13
· Visningar
1 818

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp