Hur gör man?!?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Magic_Mac
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 2 412
M

Magic_Mac

Köpte en JW öronhuva på mässan idag och undrar då:
Vart "fäster" man huvan:confused: Det finns ju inget snöre, kardeborre eller liknande:confused:

Eller ska huvan sitta löst på öronen utan att den är fastspänd:crazy:

Tacksam för svar:bow:

Sv: Hur gör man?!?

Mamma fick sy på kardborreband, för annars åker den av om (när) hästen skakar på huvudet :p

Så du menar att det ska vara så:confused:
Att man får göra något själv åt det, t.ex. att sy på kardeborre:confused:

Jag vet, jag är lite förvirrad:p

Den ska bara sitta fast under nackstycket och pannbandet :p
flyveillg.jpg

Ramlar den inte av då:confused: :p ;)

Ja vet, är ännu mer förvirrad:p

den ska bara sitta under nackstycket, mina sitter jättebra och det behövs absolut inget att fästa dem med.. åker den av lär ju typ tränset sitta för löst? eller? min uppfattning iaf..

Okej, det kanske bara räcker ifall den sitter under nackstycket och pannbandet:) Får pröva den imorgon och se ifall det funkar:D

Magic_Mac skrev:
Köpte en JW öronhuva på mässan idag och undrar då:
Vart "fäster" man huvan:confused: Det finns ju inget snöre, kardeborre eller liknande:confused:

Eller ska huvan sitta löst på öronen utan att den är fastspänd:crazy:

Tacksam för svar:bow:

har aldrig använt mig av huvor, men sitter inte de fasst under nackstycket på tränset?
eller är jag helt borta ? :d

Okej, den ser ut att sitta väldigt bra:)
Tror jag har fattat hur den ska sitta:)

Tack alla som har har hjälpt till att få mig att förstå:bow:

Är väl bara skänt att slippa det där snöret :smirk:.

Hur är dom där huvorna i storlekarna? Tycker dom ser ganska små ut? Eller är jag ute och cyklar i nattmössan?

Tycker öronen är lite små, men eftersom jag har D-ponny och jag köpte storlek full så passar den säkert (hoppas).:D

Jaha, då sket det sig nog med andra ord. Nella med sina åsne-öron lär ju aldrig kunna ha den huvan då :mad:.

har full på min möss o den sitter jättebra på min D med ganska stort huvud, ofta är ju öronen gjorda får åsnor så jag tycker den här var helt perfekt :D

*kl*

Tränade idag och hade huvan på... Och den satt jättebra:banana:
Den har jättebra passform så det behövdes inte en massa snören att hålla den på plats,som ni sa;) :D
Och den passade perfekt:)

Sätter min bara under nackstycket och pannbandet. Inte äns min femåriga knasvalack får av sig den, då blir han jättesur (och supersöööt :D , fast det är han ju annars också ).

(Om det verkar förvirrande med alla mina hästar hit och dit så ska jag bara tala om för hela Bukefalos att jag äger en häst, en valack på 157 och han är 5 år.. Ifall det verkar krångligt :crazy: :angel: )

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 756
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 479

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka