Hur gör man?!?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Magic_Mac
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 2 412
Sv: Hur gör man?!?

Va kul :). Köpte aldrig nån huva, den had ealdrig passat. Öronen var på tok för små :p

Har du inte prövat equiline huva då?

Tycker dom är stora i öronen, fick sy in min en bra bit för att den skulle passa:angel: Och jag köpte storlek full...

Ja, jag har två equilinehuvor, med schabrak. Men jag tycker inte om formen på deras schabrak längre.. (säkert bara tillfälligt). Tänkte köpa Jw-schabraket, det blåa med röd/vit passpoal men var och varrannan person här på buke ska ju köpa jw-england hit och dit och det e ju bara det som jag vill ha :angel: Fast jag vill inte ha samma som alla andra..

Aldrig blir det som man vill :p

Men det är konstigt att öronen är så små på storlek full... Om det passar bra på d-ponnyer, hur ska då stora hästar kunna ha dom:confused: Det kanske finns storlek xfull:angel:

Jo, men då blir ju själva "nätet" eller vad man ska säga jättestort, och det e väll inte heller så jättesnyggt.
Äh, alla stora hästar som är bra har ju små öron vet du väll :angel:.

Haha, precis!! Bara dom bästa hästarna som får ha JW huvor:angel: ;)

Jag har samma problem, har en D-ponny och Full blir för stort och Ponny för litet :crazy: Ingen som vet några huvor som sitter bra på ett mellanting?

Har du prövat JW huvorna?!? Har också samma problem som du, fick sy in equiline huvan när jag köpte full...
Men JW huvan passade jättebra,som jag köpte i full, dom är lite små i öronen så på min d-ponny passade den perfekt:)

Freja_ skrev:
Köp full och torktumla den så krymper den, sy sen in öronen.

Kom på att jag kan ju göra likadant själv, smart och snabbtänkt som man e :crazy: Fast jw har väl inte xfull bara för det..

Haha, kommer den hära gamla tråden upp!;) :D Det finns att köpa på Skara, sen nått mer som jag inte kommer ihåg, typ nu kommer jag ihåg!!:idea: ( tjuvkikade inte!:angel: ), på ridshopen finns också!!!:p... Men billigast är det väl nästan på olika slags mässor!!:) T ex Falsterbo, Globen, Skandinavium m fl...

Senast ändrad av en moderator:

Alltså att dom affärena är där, men dom brukar ha mässpris!!:idea: ( Ifall du inte förstod vad jag menade!!;) )

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 756
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 479

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka