Hur hänger man upp en balkonglåda

Maran

Trådstartare
när man har ett sådant här balkongräcke? (klickbar bild)



Jag köpte en självvattnande balkonglåda och matchande konsoler från Hammarplast. Rejäla grejor, men när jag försöker hänga upp lådan på insidan av räcket blir det problem. Den trillar ned eftersom den tydligen behöver mera stöd i tillvaron än konsolerna. Det hjälpte inte att hänga den där det finns en stolpe. Som väl är testade jag upphängningen innan jag planterade. Om jag skulle hänga lådan utvändigt skulle det nog gå bra, men balkonglåda utanför på 5:e våningen känns inte som en bra idé.

Tänker jag fel i hur jag sätter eländet eller är det helt enkelt fel sorts låda och/eller upphängning för det räcket? Det var inte direkt billigt, så jag funderar på om jag ska lämna tillbaka dem till affären och köpa krukor istället.

Finns det någon som har ett liknande balkongräcke? Hur har du hängt din låda i så fall?
 
Sv: Hur hänger man upp en balkonglåda

Du flyttar ner den en halv våning och hänger den på plåträcket, inte armräcket... Typ. Svårförklarat.

Se till att konsollerna blir liggandet mot räcket - även om det betyder att jorden blir att luta.

Bild:
DSC00499.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Hur hänger man upp en balkonglåda

Att jag inte tänkte på det!:crazy: Det måste genast testas. I´ll be back!

Edit: Jag insåg att grannarna sannolikt inte jublar om jag skramlar på balkongen nu så det får vänta till imorgon.

Tack för tipset!
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp