Hur hittar man rallylydnands instruktör?

Ciindy

Trådstartare
Efter att ha sett en tävling i rallylydnad för första gången i mitt liv är jag otroligt taggad till denna hundsport.

Men största problemet är ju, hur hittar man instruktörer? Vi har ingen utbildad instruktör på våran klubb och jag vet ingen som är utbildad som bor ca 40-50 mil härifrån. Finns det någonstans man kan söka eller kan någon kanske PM.a om en bra instruktör som kan åka upp till oss norlänningar och hålla kurs för ett gäng nyfikna nybörjare?

Här uppe är sporten relativt liten och i fredags hölls den första tävlingen i norrbotten, utan att någon på tävlingsklubben visste var det var;). Den annordnades i samband med en agilitytävling då domaren var utbildad till båda dera så kunde vi genomföra en rallylydnad också :).
 
Sv: Hur hittar man rallylydnands instruktör?

Yvonne Fång finns i Piteå jag vet inte hur långt det är från er.
 
Sv: Hur hittar man rallylydnands instruktör?

Var det Emma som höll i det?

Hon är en bra instruktör, har gått både agility och rallykurser för henne.

Tror att hon kan åka iväg och hålla kurser. Var ett tag sedan jag träffade henne då jag själv varit väldigt tävlingsinaktiv detta året.

Kika in på hennes hemsida, brukar vara bra uppdaterad, och kolla om hon kan eller om han vet någon. Rallysverige är ganska litet.

www.nattlejonet.com
www.nattlejonet.se
 
Sv: Hur hittar man rallylydnands instruktör?

Jo då det var Emma, men hon bor ungefär 100 mil härifrån och måste flyga för att komma upp och vi vill gärna hålla nere kostnaderna så mycket som det går.

"Kopparberg": Rallylydnads hemsida? :p Där har jag missat någonting.

Kakis: Ja, Yvonne vet jag att hon finns och piteå ligger ca 30mil här ifrån så det är inte så långt. Närmare än så hittar vi ingen instruktör.

Fler som har tips?
 
Sv: Hur hittar man rallylydnands instruktör?

Var vänlig och klicka på en av 'Snabbsvars'-ikonerna i inläggen ovan för att aktivera 'Snabbsvar'.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp