Hur högt kan en hamster "hoppa"?

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare MyLittlePony
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 4 428
M

MyLittlePony

Om man skulle bygga en bur i form av en låda till en guldhamster/dvärghamster, hur hög skulle kanten behöva vara för att den inte skulle kunna ta sig över?
Vi förutsätter förståss att höjden börjar ovanför spån och annat.

Sv: Hur högt kan en hamster "hoppa"?

dom är ju inte så duktiga på att hoppa som just kaniner men dom kan klättre om du har en hal låda så räcker det menkanske 30 cm för att vara på den säkra sidan..men ha alltid tak!:D

När jag var tvungen att sära på våra dvärghamstrar och inte hade någon bur tillgänglig så tog jag en kattlåda! :angel:

Det var visserligen bara för några dagar, men inte lyckades han då rymma. ;)

Ok, för jag hade tänkt inreda ett stort hörn i ett rum till min lille istället för att ha honom i buren, och få plats att inreda massa skojsiga saker till honom!

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
1
· Visningar
190
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
874
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 115
Senast: __sofia__
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka