hur i hela världen sätter man på boots?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Anja586
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 5 510
A

Anja586

har köpt ett par nya boots och jag stod nog seriöst i ca 45 minuter och försökte få på dom! OMÖJLIGT! hur ska man göra??? några tips? jag la dom i varmvatten, och sen tog jag lite olja på dom för att försöka dra över dom lättare, men nej, allt var förgäves! huur ska jag göra?

Sv: hur i hela världen sätter man på boots?

Är det hela i gummi??
Jag har använt det på min kille när han travade och det var bara att dra på dom, och då hade jag t.o.m. en strl för liten för dom hade skavt på benet.. (eller var dom för stora så att dom snurrade:confused: ) Nu blev jag tveksam......

Men det jag tänkte: Är du säker på att det är rätt strl??

ja, det är hela i gummi, jag tror att det är rätt storlek, jag är väldigt säker, men det är ju lite svårt att se när man inte har dom på, jag får försöka idag igen! bröt typ 5 naglar förra gången.

Det är lättare om du tar upp hästens ben nästa gång ;)

Va? Ska man inte trä dom över huvudet???? :rofl:

Såhär gör jag.
Ta upp hästens ben. Sätt det som en hovslagare gör (dvs mellan dina egna ben så du har båda händerna fria).
Vänd bootsen ut och in. Lägg den "stora" delen mot hästens hov, och dra.
Om det är segt så kan du lyfta den "lilla" delen så att du liksom drar, fast från fel håll.
När bootsen är på benet så vänd den rätt.

Förstod du något av det? :P

köp såna med kardborreband ;)

jag är för bekväm av mig så jag har aldrig testat de helgjutna, men iof kanske skulle minska min förbrukning av boot

Tigertofflan skrev:
Såhär gör jag.
Ta upp hästens ben. Sätt det som en hovslagare gör (dvs mellan dina egna ben så du har båda händerna fria).
Vänd bootsen ut och in. Lägg den "stora" delen mot hästens hov, och dra.
Om det är segt så kan du lyfta den "lilla" delen så att du liksom drar, fast från fel håll.
När bootsen är på benet så vänd den rätt.

Förstod du något av det? :P

Så gör jag = inga problem :)

Som tigertofflan sa, du ska vända dom ut och in först, trä på med den stora änden först och sen vika tillbaka när du fått på dom. Hade jag vart du skulle jag (först och främst inte köpa sånna :p ) köpa andra/byta mot sånna med spännen. Har haft sånna där helstängda och dom är SKITJOBBIGA!! Trots att man vet hur man gör. Själv köpte jag sånna med karborreknäppning istället;)

ja jag har haft sånna med kardborre band ett bra tag och det har fungerat bra, förrutom att det kommer massa grus i kardborret och då går dom upp, och så är dom ju lättare att tappa i hagen.

det var så jag gjorde, vände dom ut och in, men jag ska försöka igen! tack för era svar!

Förlåt mig, men det skulle jag vilja sett. Du filmade möjligtvis inte det hela.

:rofl: :rofl:

Dom med gummiknäppning funkar bättre (och längre)

Dethade varken jag eller min häst haft tålamod för..jag har med resår, funkar dunder bra!

:confused: Det har jag aldrig sett. Håller bra?

Håller super bra! Jag köpte till min pålle för ett år sedan, i gummi med två resårknäppe på sidan. Han har haft dem både i hage och vid ridning och han lever verkligen livet, trodde aldrig de skulle hålla

Sånna har jag! 4 stycken! :banana:

Dalsland skrev:
Va? Ska man inte trä dom över huvudet???? :rofl:

Nä, man ska trä dom på sina fötter förståss! :D
Det blev lite krångligt att ha sporrar under men när de hackat ett snyygt hål genom varje boots så går det jättebra det med.

:rofl:

Liknande trådar

Däggdjur Hej! Har för två veckor sen köpt min sons första husdjur. Efter noggrant övervägande landade det i två gerbiler. Buren var inköpt och...
Svar
2
· Visningar
366
Senast: Breen
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
452
Senast: tanten
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 742
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 384
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår