Hur kan någon få mail från mej-NÄR det INTE är från mej?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare crazy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 043
C

crazy

Jag är fullständigt förbluffad.Har fått veta att ett mail från mej har gått fram med min avsändaradress...som inte alls är från mej?Är detta verkligen möjligt?

Sv: Hur kan någon få mail från mej-NÄR det INTE är från mej?

Det är ett falskt skrivet brev som är skickat och underskrivet med mitt namn-men det är inte jag som skickat brevet! Men det visar att det avgått från min avsändaradress/mailadress.

Det finns virus som går in hos en mottagares adresslista och skickar ut/sprider sig med falska mail till de adresser som finns registrerade. Du har nog fått virus i kåmpjutern...

Ja men kan det verkligen funka så?

Någon har alltså skrivit ett helt brev som om det vora jag som hade skrivit hela brevet...skrivit under med mitt namn och skickat det...och mottagaren har fått detta brev och det visar då min avsändaradress-som om jag själv skulle skickat det!

Ja det tror jag.

Om det inte är någon som har tillgång till ditt lösenord och jäklas med dig förstås? Eller om du har inställt "kom ihåg mitt lösen" på datorn och lillebror varit där och knappat?

För att ta det lite kort.

Det var ett brev skrivet...som om jag hade skrivit det själv där jag skulle ha uttryckt mina åsikter samt skrivit under med mitt namn och mottagaren som fått brevet tror att det är jag som har sänt det eftersom det står att det är från mej och det visar min avsändaradress.

Jag blir verkligen inte klok på det här?

Min sambo pysslar mkt med spel och jag vet att det förekommit att datorn varit "fjärrstyrd" av andra vid vissa tillfälen.Kan de även då komma åt mitt?

Det där som du beskriver är väldigt ofta förekommande och är ett spionprogram som körs i bakgrunden och som du inte märker ett smack av. Kör AdAware så ska du få se vad det programmet hittar, det brukar inte vara världens trevligaste filer som det programmet hittar på din dator. Tyvärr kommer vi att få leva med den sortens "information". För en illvillig människa är det en barnlek att gå in i din dator och snoka hej vilt och även sända mejl från din adress utan att du vet nånting. Ha aldrig nåt av värde i en dator som är ansluten till nätet och definitivt inga lösenordslistor eller koder till nåt viktigt.

Det var skrivet på svenska.

Tack ska köra Ad Aware!

Alltså det behöver inte vara ett virus.

Jag kan ställa in på min e-post program att avsändaren är Ride On om jag så vill.

Kan vara så enkelt att den personen har ändrat sin konto info och skrivit in ditt namn och din e-mail dress.

Avsändaradressen kan du ändra hur lätt som helst i outlook expresss till vad du nu vill ska passa dig!

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 042
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: nullo-modo
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
738
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
729
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka