Hur klär man sig till stor byst?

FadeAway

Trådstartare
Alltså jag får inte till det. Jag är normalviktig (men skulle kanske kunna gå mer fem kilo för idealvikt. Har dock en större byst. Så jag lever i trikåtoppar. Testade en skjorta på hm och jag kunde knäppa de tre nedersta knapparna. Går jag upp i storlek så blir allt pösigt och jag tappar midja. Jag är förhållandevis lång (176) har J-kupa och stl 38/40 i klädstorlek. Har inte trätt en symaskin sen nittiotalet. Jag förstår att det går att lämna in till skräddare men jag behöver lite exempel på vad som kan funka.
Lägg till att jag tycker att det är deprimerande att prova kläder som inte passar. :meh:
 
Jag såg nyligen ett sponsrat inlägg på IG om ett företag som säljer skjortor efter bystmått. Får man skriva vad företaget heter?
 
Alltså jag får inte till det. Jag är normalviktig (men skulle kanske kunna gå mer fem kilo för idealvikt. Har dock en större byst. Så jag lever i trikåtoppar. Testade en skjorta på hm och jag kunde knäppa de tre nedersta knapparna. Går jag upp i storlek så blir allt pösigt och jag tappar midja. Jag är förhållandevis lång (176) har J-kupa och stl 38/40 i klädstorlek. Har inte trätt en symaskin sen nittiotalet. Jag förstår att det går att lämna in till skräddare men jag behöver lite exempel på vad som kan funka.
Lägg till att jag tycker att det är deprimerande att prova kläder som inte passar. :meh:

Jag älskar trikå, så jag kör på det.
Kompletterar med öppen kavaj, kavajkofta eller kofta vid behov. Men jag ogillar tighta kläder, det underlättar antagligen.
 
Jag älskar trikå, så jag kör på det.
Kompletterar med öppen kavaj, kavajkofta eller kofta vid behov. Men jag ogillar tighta kläder, det underlättar antagligen.

Kavajer och koftor (eller tröjor generellt ) brukar dessutom vara korta i ärmarna. För att komplicera det på kavajfronten så är jag dessutom bredaxlad. Känns som jag har en besvärlig kropp 😫
 
De heter Shesize. Vill dock poängtera att jag aldrig har handlat där utan kom bara att tänka på dem när jag läste TS inlägg, eftersom de just flimrat förbi i mitt IG-flöde.

https://shesize.com/

Vågar tyvärr inte göra måttbeställning då jag dessutom är lång och bredaxlad. Oddsen att det ska stämma på alla håll och kanter känns små. 🙁
 
Vågar tyvärr inte göra måttbeställning då jag dessutom är lång och bredaxlad. Oddsen att det ska stämma på alla håll och kanter känns små. 🙁

Jag tror inte att det är måttbeställning utan mer att de har fler storlekar än vanliga butiker. Lite som bh-ar tror jag, där man kombinerar två olika mått.

Men som sagt, jag har inte handlat därifrån själv.
 
Vågar tyvärr inte göra måttbeställning då jag dessutom är lång och bredaxlad. Oddsen att det ska stämma på alla håll och kanter känns små. 🙁
Man lär sig sy och sedan lär man sig full bust adjustment. Det är en stor grej inom sömnad ;). Annars är stretch din vän.
 
Kavajer och koftor (eller tröjor generellt ) brukar dessutom vara korta i ärmarna. För att komplicera det på kavajfronten så är jag dessutom bredaxlad. Känns som jag har en besvärlig kropp 😫

Aj då. Jag är nog lite okänslig för sånt, och viker lätt upp en kofta så den blir kort ”med flit”.
 
Jag köper herrskjortor!! Gärna på loppis! Knyter/stoppar in i fram och viker upp ärmarna. Tycker att det "stoppa in tricket" är väldigt användbart, även på vanliga tröjor om mn pga bysten behöver köpa större storlek = blir sladdrigt och oformligt runt midjan.
 
Jag har antingen trikå/hyfsat tajt närmast kroppen och en stor (för stor) skjorta över eller ett rymligt linne med tajt oknäppt kofta över. Alltså inte båda tajta eller båda luftiga.
 
Har samma problem - en stor anledning till att jag lärde mig sy. Kör på trikå om jag köper figurnära kläder. Köpta skjortor har jag bara öppna över linne, eller halvöppna knutna i midjehöjd. Tycker även att retrobutiker ofta har mer timglasvänliga kläder men det kräver ju att man gillar den stilen.
 
Jag gillar omlott :) Markerar byst men finns i en uppsjö olika kombinationer sett till detaljer/enkelhet. Och finns i klänningar.

Min byst är numera lång och trött så använder mjuka bygellösa bhar och får då fram en "mindre" byst :D Samlar jag ihop alltet är de fortfarande stora, dock mest hud :angel:
 
Jag har lite andra problem, men kläder passar inte!
Just skjortor måttbeställer jag på tailorstore.

Man fyller ju i massor med mått, så stor byst och breda axlar är inget problem.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Fototråd del II
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp