Hur lägger du upp varor på kassabandet?

Hur lägger du upp varor på kassabandet?

  • Ömtåliga varor först, tunga sist.

    Röster: 2 0,9%
  • Tunga varor först, ömtåliga sist.

    Röster: 159 69,1%
  • Huller om buller. Jag bryr mig inte.

    Röster: 69 30,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    230
Har också jobbat i kassa. Såvida man försöker med streckkoderna i mån om tid och inte gjorde berg var jag nöjd. Är streckkoden svår att hitta? Du behöver inte vända ihjäl dig då kassören kan lösa det snabbt. Aj vad det kliade i fingrarna när någon kämpar, ja än idag när man själv vet var koden sitter:D Men finns det möjlighet så hjälper det att inte behöva vrida, många moment ändå som sliter i längden.

Ja, det absolut viktigaste är verkligen att inte bygga berg. Det går inte snabbare utan långsammare...
 
Här är läsarna både i bandet och framför, detsamma i självscanningen. Man måste nästan aktivt försöka lägga varorna fel för att de inte ska läsas när personen bakom kassan drar dem. Jag får alltid påminna släkten när de är här och är så himla noga med placeringen av varorna jag ser hur irriterade de bli i kön bakom för att det tar så mycket tid och plats. :D Vi lägger flaskorna också.

Men generellt när jag går genom kassan är det tungt först och ömtåligt sist.
 
Här är läsarna både i bandet och framför, detsamma i självscanningen. Man måste nästan aktivt försöka lägga varorna fel för att de inte ska läsas när personen bakom kassan drar dem. Jag får alltid påminna släkten när de är här och är så himla noga med placeringen av varorna jag ser hur irriterade de bli i kön bakom för att det tar så mycket tid och plats. :D Vi lägger flaskorna också.

Men generellt när jag går genom kassan är det tungt först och ömtåligt sist.
Flaskor ska väl ligga för att inte välta?
 
Jag självscannar om det finns möjlighet... men annars tunga grejor först och sedan ömtåligare saker. ALLTID streckkoden åt rätt håll, varorna en och en (inte i en stor sullhög!) samt frågar kassapersonalen om de vill ha upp det som är riktigt tungt och otympligt.

Det finns en plats i helvetet reserverat för de som inte vänder koden åt rätt håll samt slänger på allt i en hög :rage:

/Mvh fd kassörskan
Ja, precis! Så gör jag också. Och alla andra sätt är väl fel? ;)
 
Jag självscannar om det finns möjlighet... men annars tunga grejor först och sedan ömtåligare saker. ALLTID streckkoden åt rätt håll, varorna en och en (inte i en stor sullhög!) samt frågar kassapersonalen om de vill ha upp det som är riktigt tungt och otympligt.

Det finns en plats i helvetet reserverat för de som inte vänder koden åt rätt håll samt slänger på allt i en hög :rage:

/Mvh fd kassörskan
Jag vänder alltid streck-koden åt rätt håll. Läste dock i en tidning en intervju med olika kassapersonal att många tyckte att den där streck-koden kan nog kassapersonalen hantera själva - kunde behöver inte bemöda sig. Fick känskan av att jag stör deras jobb, men har ändå fortsatt vända koden rätt. Tycker att det ju måste underlätta mycket.
 
Jag vänder alltid streck-koden åt rätt håll. Läste dock i en tidning en intervju med olika kassapersonal att många tyckte att den där streck-koden kan nog kassapersonalen hantera själva - kunde behöver inte bemöda sig. Fick känskan av att jag stör deras jobb, men har ändå fortsatt vända koden rätt. Tycker att det ju måste underlätta mycket.

Det underlättar helt klart men är som sagt inte det viktigaste utan det är att inte bygga varuberg. Själv hade jag stora problem med handlederna/underarmarna när jag jobbade i kassan, just pga den frekventa vridrörelsen.

Själv har jag mycket bra koll var streckkoden är pga tidigare jobb så det tar inte lång tid för mig att få den åt rätt håll :D
 
Jag har jobbat många år i kassa innan jag blev färdig med min utbildning. Har aldrig brytt mig om ifall streckkoden är åt rätt håll eller inte. Det viktiga är ju att man inte behöver lyfta ner saker från varuberg, sånt sliter på kroppen. Kan inte minnas att jag störde mig på ordningen heller, det gick ju på automatik att man skickade känsliga saker åt sidan så de inte blev mosade. Men personligen lägger jag alltid upp tunga grejer först de fåtal gånger jag handlar i vanlig kassa, så svårt är det ju inte.

Det jag tyckte jag jobbigast var om folk lade typ gurkor "rakt över" bandet för ibland om jag var trött så sa min hjärna att det var en sån avgränsare = ny kund = säga hej. Lite lätt märkligt när man hälsar flera gånger på samma kund :D
Inte jobbigt alltså så att jag blev irriterad, mer än på min egen hjärna ;)
 
Det finns en plats i helvetet reserverat för de som inte vänder koden åt rätt håll samt slänger på allt i en hög :rage:

/Mvh fd kassörskan

Jag försöker alltid vända koden åt rätt håll men ibland gömmer den sig, det tar tid och blir ett litet avstånd mellan varorna på bandet och jag får panik när det ut som att kassapersonalen önskar en död. :D
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
25 871
Senast: Gunnar
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 967
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 346
Senast: Bulldoozer
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp