Hur lägger du upp varor på kassabandet?

Hur lägger du upp varor på kassabandet?

  • Ömtåliga varor först, tunga sist.

    Röster: 2 0,9%
  • Tunga varor först, ömtåliga sist.

    Röster: 159 69,1%
  • Huller om buller. Jag bryr mig inte.

    Röster: 69 30,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    230
Jag självscannar om det finns möjlighet... men annars tunga grejor först och sedan ömtåligare saker. ALLTID streckkoden åt rätt håll, varorna en och en (inte i en stor sullhög!) samt frågar kassapersonalen om de vill ha upp det som är riktigt tungt och otympligt.

Det finns en plats i helvetet reserverat för de som inte vänder koden åt rätt håll samt slänger på allt i en hög :rage:

/Mvh fd kassörskan
 
Jag självscannar om det finns möjlighet... men annars tunga grejor först och sedan ömtåligare saker. ALLTID streckkoden åt rätt håll, varorna en och en (inte i en stor sullhög!) samt frågar kassapersonalen om de vill ha upp det som är riktigt tungt och otympligt.

Det finns en plats i helvetet reserverat för de som inte vänder koden åt rätt håll samt slänger på allt i en hög :rage:

/Mvh fd kassörskan
Jag gör precis likadant, och jag tackar kunderna i djuraffären som också tänker på det här.

Alltid intressant annars när folk slänger upp ett hav av småsaker och sedan muttrar över att det tar tid i kassan :p
 
Jag hade faktiskt ingen aning om att det spelade roll för den som sitter i kassan :o En vara i taget med streckkoden rättvänd gör jag redan, ska börja sortera efter tyngd också :up:

Det är inte det allra viktigaste men ibland får en slänga sig efter något tungt som riskerar att krossa något ömtåligare om en släppt ner det på bandet redan och det är ju lite onödigt. Sedan är det rätt tungt att försöka styra bort tunga grejor när en släpper dem vidare på bandet, just för att försöka undvika att något blir krossat, och det sliter rätt rejält på kroppen.

Men absolut viktigast är som sagt att vända koden åt rätt håll samt lägga på sakerna en och en :)
 
Jag hade faktiskt ingen aning om att det spelade roll för den som sitter i kassan :o En vara i taget med streckkoden rättvänd gör jag redan, ska börja sortera efter tyngd också :up:
De flesta av våra kunder lägger mängder av chips, bröd, ägg osv allra längst fram på bandet. Efter det kommer tio mjölkpaket och fem kilo potatis. Då måste man först försöka putta undan allt det ömtåliga innan resten ska ner. 😅

Det ”bästa” är när båda sidorna är upptagna och det kommer en tredje som kör samma stil så då sitter man där med chipspåsar i hela famnen för att inte råka mosa exakt allt. Det kan bli lite svettigt ibland! 😂
 
Handlar så sällan i sån butik att jag nästan inte kommer ihåg haha! Men jag lägger nog det i den ordning det ligger i korgen och med streckkoden åt rätt håll. Så typ det ömtåliga blir nog först då, eftersom det ligger överst för att inte krossas i korgen 😅
 
Jag har inte sorterat varorna i vagnen så tyngdordning blir det inte men tar emot varor direkt som är känsliga. Mest självscanning numer och då packas det rimligt direkt. Avstämning är då inte drömmen.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
23 441
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 307
Senast: Bulldoozer
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp