Hur länge är det rimligt att vänta på att en order ska skickas?

Jag beställde produkter från ett företag den 26/4, fick kvitto på mailen ihop med orderbekräftelse, sen hörde jag inte ett pip. Hade funderat på att höra av mig för att höra vad det är som händer om det är något som är restat och de väntar på.
Jag hade tur, istället hörde företaget av sig till mig och mycket riktigt en av produkterna jag hade beställt hade de ej hemma och väntade in.

I TS fall hade jag ringt till företaget och kollat, då får man en uppdaterad koll på läget hur det ligger till och vad det är som kan ha gjort att det drar ut på tiden osv.
 
Update:
Ringde företaget idag - Inget svar öht under deras mycket snäva telefontider. Är osäker på om samtalet ens gick fram riktigt, det lät inte så. :crazy:
Gick också förbi mitt lokala utlämningsställe för att se att det inte faktiskt låg där - med tanke på vad några skrev i tråden där. Det gjorde det inte, och de sa samma sak som jag redan såg på nätet, dvs. paketet är inte ens inlämnat på terminal. De tyckte också att det var lite märkligt att paketet inte ens gått iväg än, med tanke på "skicka inom 24 h/nästföljande vardag" som hemsidan sa. De menade att det åtminstone borde gått iväg från företaget vid det här laget, åtminstone som igår/idag.

Inser att jag kanske får ha lite is i magen helt enkelt, min sämsta gren. :D
Nej, men har inget nytt hänt på fronten, tänkte jag försöka ringa företaget igen på måndag (13/5). Då har det gått en hel, helt vanlig vecka + 3 arbetsdagar i valborgsveckan. Får jag inte fått tag på företaget då, alt. ordern inte gått iväg iaf i mitten av nästa vecka, tänkte jag faktiskt försöka häva ordern. Jag hade absolut inte bråttom med att få produkten, men har det då gått i storleksordningen 10-12 arbetsdagar för en produkt som teoretiskt skulle ha skickats redan 29/4, vill jag försöka hitta produkten någon annanstans. :up:
 
Update:
Ringde företaget idag - Inget svar öht under deras mycket snäva telefontider. Är osäker på om samtalet ens gick fram riktigt, det lät inte så. :crazy:
Gick också förbi mitt lokala utlämningsställe för att se att det inte faktiskt låg där - med tanke på vad några skrev i tråden där. Det gjorde det inte, och de sa samma sak som jag redan såg på nätet, dvs. paketet är inte ens inlämnat på terminal. De tyckte också att det var lite märkligt att paketet inte ens gått iväg än, med tanke på "skicka inom 24 h/nästföljande vardag" som hemsidan sa. De menade att det åtminstone borde gått iväg från företaget vid det här laget, åtminstone som igår/idag.

Inser att jag kanske får ha lite is i magen helt enkelt, min sämsta gren. :D
Nej, men har inget nytt hänt på fronten, tänkte jag försöka ringa företaget igen på måndag (13/5). Då har det gått en hel, helt vanlig vecka + 3 arbetsdagar i valborgsveckan. Får jag inte fått tag på företaget då, alt. ordern inte gått iväg iaf i mitten av nästa vecka, tänkte jag faktiskt försöka häva ordern. Jag hade absolut inte bråttom med att få produkten, men har det då gått i storleksordningen 10-12 arbetsdagar för en produkt som teoretiskt skulle ha skickats redan 29/4, vill jag försöka hitta produkten någon annanstans. :up:

Men eftersom du ändå tycker att det är ett problem att inte varan kommer, varför inte ringa tills du får tag i dom? Speciellt nu eftersom du är osäker på om samtalet kopplades fram igår.
 
Men eftersom du ändå tycker att det är ett problem att inte varan kommer, varför inte ringa tills du får tag i dom? Speciellt nu eftersom du är osäker på om samtalet kopplades fram igår.

För att jag var sent ute på telefontiden (bara ca. 20 min kvar) och insåg det först efter... :/
 
Vet att vissa företag gör så här att de har vissa varor på sin hemsida och det verkar som om varan är i lager, vilket den inte är hos dem utan de beställer varan först när de fått betalt av kunden. Fult och jag vet ej om det är helt lagligt..
 
Om företaget finns på sociala medier, ta kontakt via chatten. Dom har inget "kontakta oss" formulär på hemsidan? Du kan ju prova att svara på ordermailet du fick, jag har själv en del kunder som kontaktar mig så trots att jag finns tillgänglig på fb, har en info@ adress utskriven under "om oss" samt ett kontaktformulär på min butiks sida. Så vida inte ordermailet är skickat från en no-reply adress, vet inte om det kommer fram då.
 
Om företaget finns på sociala medier, ta kontakt via chatten. Dom har inget "kontakta oss" formulär på hemsidan? Du kan ju prova att svara på ordermailet du fick, jag har själv en del kunder som kontaktar mig så trots att jag finns tillgänglig på fb, har en info@ adress utskriven under "om oss" samt ett kontaktformulär på min butiks sida. Så vida inte ordermailet är skickat från en no-reply adress, vet inte om det kommer fram då.

Att jag inte tänkte på det! :up: Det ska jag göra!
Nej, inget kontakt-formulär, bara en telefon som inte helt 100% verkar gå fram och därtill jäkligt snäva telfontider :(

Orderbekräftelsen är tyvärr skickad från just en no-reply adress.... :down:
 
Hoppas det inte är något lurt. Har hört om företag som säljer varor och för positiva omdömen, efter ett tag tar de pengarna och försvinner.
https://www.easycredit.se/nyheter/2015/16-tips-sa-undviker-du-oseriosa-foretag-pa-natet/

😱 *Svälj* 😱
Utifrån din länk så blir jag faktiskt inte bara lite rädd....... 😱
Får hoppas att det bara är något strul med lagersaldot etc. och att min produkt dyker upp snart!

Edit: Såg att företaget hade anmärkningar hos Konsumentverket också, dock inte från i år. *Svälj igen*
*Håller fortfarande alla tummar och tår för att det bara är lagersaldot som strular*
 
Senast ändrad:
Min erfarenhet är att det kan bli fart på företag om man skriver något på deras facebooksida. Jag har varit med om företag som aldrig svarar men så fort det är en kommentar där så prioriteras det. Antar att de är rädda för dålig publicitet.
 
😱 *Svälj* 😱
Utifrån din länk så blir jag faktiskt inte bara lite rädd....... 😱
Får hoppas att det bara är något strul med lagersaldot etc. och att min produkt dyker upp snart!

Edit: Såg att företaget hade anmärkningar hos Konsumentverket också, dock inte från i år. *Svälj igen*
*Håller fortfarande alla tummar och tår för att det bara är lagersaldot som strular*
Fast du hade väl betalat via klarna? Kontakta dom om inget händer snart.
 
Se där, se där! När man talar om trollen (eller snarare med de!) så händer äntligen något! :banana:

Skrev på företagets chatt på FB igår kväll (8/5), bara väldigt objektivt i stil med "Hej! Jag la en beställning på kvällen 28/4 med ordernr XXX, pengarna drogs direkt, men jag har inte hört något mer sedan dess och enligt spårningsnumret är produkten inte ens inlämnad till terminal. Skulle ni kunna kolla vad som hänt med ordern och om den kommer att kunna skickas inom den närmaste tiden?"

Fick ett väldigt standardsvar typ "ojdå, det här var inte alls bra och vi ska genast titta på det, hoppas ni inte har besvär av den sena ordern!"

Så när jag kollade på spårningsnumret i em (9/5) var produkten inlämnad till terminal vid lunch, och med status "planerad för avgång mot Stockholm" idag vid 17-tiden. Om inte något totalt skiter sig på vägen nu kommer jag att ha min produkt imorgon! :banana:
 
Se där, se där! När man talar om trollen (eller snarare med de!) så händer äntligen något! :banana:

Skrev på företagets chatt på FB igår kväll (8/5), bara väldigt objektivt i stil med "Hej! Jag la en beställning på kvällen 28/4 med ordernr XXX, pengarna drogs direkt, men jag har inte hört något mer sedan dess och enligt spårningsnumret är produkten inte ens inlämnad till terminal. Skulle ni kunna kolla vad som hänt med ordern och om den kommer att kunna skickas inom den närmaste tiden?"

Fick ett väldigt standardsvar typ "ojdå, det här var inte alls bra och vi ska genast titta på det, hoppas ni inte har besvär av den sena ordern!"

Så när jag kollade på spårningsnumret i em (9/5) var produkten inlämnad till terminal vid lunch, och med status "planerad för avgång mot Stockholm" idag vid 17-tiden. Om inte något totalt skiter sig på vägen nu kommer jag att ha min produkt imorgon! :banana:

Hjälper ofta att höra av sig och fråga efter produkten.


Men eftersom att du betalade genom Klarna så hade det varit lugnt även om de inte hade skickat produkten. Klarna kan dra tillbaka pengarna så att man får tillbaka dom, ifall att företaget krånglar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp