Hur lång?

asaria

Trådstartare
Jag såg en tråd där det var en fråga med hur mycket man får väga, men jag undrar hur lång kan man va?

Sv: Hur lång?

Du får vara hur lång du vill, det är vikten det går mest på, men det är ju jobbigare ju längre du är, eftersom du måste böja på benen mer om du är längre;)

Sv: Hur lång?

asaria skrev:
Okej, över 170, är det långt?

Jag antar att de flesta i din ålder tycker att du är relativt lång, så vist är 170 långt, men som sagt, sporten har inget med längden att göra, utan vill du bli jockey är det vikten det handlar om. Men generellt så är längre vältränade personer tyngre än korta vältränade personer... Vilket leder till att långa personer, för att hålla sin vikt nere, tvingas att inte vara fullt så vältränade som de korta och genom detta blir svagare och allt vad det medför…

Men bara för att du är lång är det inget som säger att du inte skulle uppskatta galoppen som sport/jobb. Som du troligtvis har läst i andra trådar så finns det både annat att arbeta med inom galoppen, samtidigt som det finns duktiga långa jockeys också!

Välkommen!

Liknande trådar

Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
314
Senast: Gabby_Ossi
·
Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
791
Senast: Edla
·
Dressyr Vad tror ni, kommer AI bli våra framtida domare inom dressyren? Hur långt bort tror ni att det ligger? Kommer vi ha både AI och vanliga... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 502
Senast: skiesabove
·
Gnägg Äntligen har jag skaffat mig ett konto på Buke! Jag har varit hangaround så länge och läst om era sorger och glädjeämnen under så lång...
Svar
12
· Visningar
985
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka