Hur länge försökte ni?

F

fRiida

Hur lång tid tog det för er från det att ni tog avstånd från prevetivmedelet tills dess att ni märkte att ni va gravida?

Min syster blev gravid på första försöket, så även min ena kompis medan en annan höll på i ett år.

själv sitter jag nu och väntar på ägglosning och ser magar överallt :crazy:

Sv: Hur länge försökte ni?

Känner igen det där med att se magar överallt. Det blir ju som om allt annat i världen tappar i värde, det enda som gäller är att bli gravid, så man väntar på ägglossning sen väntar man på att få mens (eller helst inte förstås!). Om och om igen!!

Jag blev gravid på försök 14 (12 försök med ägglossningsstickor).

Började på enklare utredning efter ca 6 månader. Efter 10-11 månader gjorde vi full utredning och avslutade med kontraströntgen av äggledarna (spolning) och jag blev gravid! Dottern är 1,5!

Startade igen i somras, blev gravid på försök 1! Missfall vecka 6 dock... Har sen dess gjort ett nytt försök utan resultat.

Ganska hemskt egentligen att det inte bara räcker med att bli gravid (kan vara svårt nog), sen ska den lilla klara att gå igenom hela graviditeten och bli ett friskt barn...

Lycka till!

Jag blev gravid på engång jag slutade knapra piller.. Åt sista den 11 juli och plussade den 27 augusti. Men hade inställningen att det skulle ta ett år eller så.. Väntade på att mensen skulle komma igång. Blödde lite när jag slutade med pillren men trodde det var just därför, att jag slutat.

Daniel tog nog 3-4 månader innan han blev till, med intensiv koll på ÄL, vi mätte med stickor och hade bara sex vid de tillfällena.... TRåkigt, men bra resultat.

Den lille i magen nu kom till efter ett "snabbjobb" inför sambos Englandsresa, vi tänkte börja försöka lite lätt och räknade med att det skulle ta sig fra,åt sommaren kanske. Men vi hade ingen direkt koll på ÄL, och det var första gången vi "kom till" på månader, så det var ju en lyckträff helt klart!

Bebisen i magen blev inte till genom ÄL-stickor eller någon som helst planering ..

Vi hade provat en gång med ÄL-stickor innan utan att det tog sig, men så struntade vi helt i planeringen över sommaren och då tog det sig :)

För oss tog det på första försöket men slutade i MF i vecka 8+ det är nu 10månader sedan och ingen ny på g :(

Dock har vi skrivit in oss för en utredning nu så jag hoppas på det bästa

Slutade med piller vid en mens, fick nästa mens och sedan var jag gravid. Likadant båda gångerna, så min man och jag är nog en bra matchning när det gäller fertilitet... :D
Har aldrig haft koll på när jag haft ÄL, har alltid haft väldigt oregelbundna menscykler och aldrig kommit mig för att använda ÄL-stickor.

ja, magar är det enda jag er :o

många olika svar, får se hur det blir för oss men jag hoppas snarast möjligt såklart. men det är klokt sagt, inte nog med at man ska bi gravid, barnet ska komma ut OCH va friskt. det är en hård värld vi lever i...

LYCKA till till er alla :)

Slutade med mina piller vid en "mens". Sista helgen i april. Plussade i början på juni...
Vi tänkte ju att "det tar nog säkert tid" men... Tji fick vi. :)
Bebis är beräknad 13 februari.

här är det nästan löjligt fertilt :crazy:
Det är "vinst varje gång" :o de gånger vi kör utan någon som helst preventivmetod - dit räknas avbrutet också....

Hade kroppen varit frisk så hade det kanske varit trevligt att kunna pluppa ur sig några till, men tyvärr är så inte fallet.

kl

För oss tog det sig på första försöket (dock lät vi det gå en mensperiod mellan p-plåster stoppet och bebisverkstaden, då vi skyddade oss på annat sätt =).

Jag var helt bombsäker på att det skulle ta tid, men tji fick jag!

Vår dotter är beräknad att titta ut i början av Januari :bump:
//Julia

JAg slutade med piller i slutet av januari, men vi skyddade oss på annat vis, för inte ville vi bli föräldrar i nu. JAg slutade med pillrena av annan anledning..

I juni testa vi med ÄL-stickor, det tog sig ej, sen fick jag reda på att jag fick jobb- ett drömjobb för mig så vi bestämde att avvakta, hade sex EN ggn i aug, ngt dag innan ÄL...nu e jag gravid i vecka 9.....jag visste att ÄL var på G, sambon var sugen o vi hade lite halvlat sex...ödet ville annorlunda :grin: Nu hoppas vi det ska gå vägen, för nu ser man framemot en liten.

Bara mitt jävla illamående kunde ta slut så...varit värst i går o i dag så jag kan ej jobba! Få nog förklara på jobbet vad som skall ske :crazy:

*KL*
Med första tog det tre månader.
Med andra tog det två veckor efter att mensen kommit tillbaka och ETT samlag som var avbrutet. BINGO!
Så nu har jag lärt mig att om jag inte ska vara gravid jämt så är det preventivmedel direkt efter födseln..

Jag slutade med p-piller pga andra orsaker än att bli gravid :) Var utan dem i ca 5 mån innan vi bestämmde ss för att försöka skaffa barn! Då tog det ytterligare 3 månader innan jag blev gravid! Dock slutade det i missffall men lyckades bli gravid direkt igen efter det :)

För mig tog det många år, varav 3 aktiva försöksår :(. Började fertilitetsutredning, var där och tog blodprov - sedan plussade vi innan vi skulle dit nästa gång :o Så det räckte med att hota kroppen lite, jag är så tacksam för det!
Nu får vi se hur det blir med syskon, snart borde det vara försökdags igen... hua, hoppas det går snabbare nu!

Tog efter två månader första gången och på första försöket andra gången. Kan säga att vi kommer skydda oss väl i framtiden om vi inte planerar fler barn.

8 månader efter jag slutade ed mina p-piller. Nu äter jag inga alls utan vi kör med kondom. Får se hur lång tid det tar när vi ska skaffa barn.

Mvh

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Sharpless
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 377
Senast: Raderad medlem 147980
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 862
Senast: monster1
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 365
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår