Hur länge håller sig havren?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Gyllene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 112
G

Gyllene

Jag hittade en säck med havre som stått undangömd ett par månader. Är den för gammal eller hur länge kan en säck stå?

Sv: Hur länge håller sig havren?

Med tanke på att vi just nu fodrar med havre som skördades förra året så tror jag inte att det är några problem om havresäcken stått gömd några månader, det är ju fortfarande fjolårets havre ;-)

Ja i och för sig, det stämmer ju :p Det är helhavre och den har förmodligen stått torrt.

Men hur länge håller sig havre i regel?

Hel vet jag inte (länge skulle jag tro :)) men kross har jag hört bara håller ett par veckor då fettet kan härskna...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
861
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 220
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Vill börja ge min pålle pre- och probiotika och min equiterapeut tipsade om Probihorse Vital. Men läser att den inte får ligga i blöt...
Svar
12
· Visningar
930
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 185

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka