Hur länge har ni vägt hos bvc?

Mirre

Trådstartare
Isak är ju 1½ år nu (:eek: redan?! ) och det finns inte en möjlighet att vi hinner till bvc och väga dem dagar bm är där. Så det är evigheter sedan nu.
Ska man försöka boka en speciell tid bara för det eller kvittar det?

Sv: Hur länge har ni vägt hos bvc?

Men kan ni inte bara åka dit och väga själv då alt väga själv hemma?

Vi väger numer bara någon gång i månaden och E är 6 månader.

Numera väger vi vår son vid den vanliga BVC-kontrollerna, senast vid när han var 18-månader. Ibland har vi helt enkelt ställt honom på vår våg hemma, det fungerar det också. När barnen är så stora så finns det väl ingen direkt anledning att väga så ofta, om man inte har skäl att vara orolig

Vi blev kallade till kontroll vid 1,5 år, då var vi där. Nu har vi inte varit där på 1 år, nästa kolla är vid 3. Sonen är alltså 2,5 nu.

Vi kommer inte väga emellan så länge han verkar växa och så.

Vi väger bara när vi är kallade på rutinundersökningar. Nu, senast vid 1,5årskollen. (Sen har han själv ställt sig på vågen hemma, men den är inte så exakt....)

I den här åldern spelar det väl inte så stor roll vad vikten är varje månad? :confused: Om inte barnet har problem av något slag?

Liknande trådar

Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 222
Senast: Amha
·
Småbarn Hej, Önskar lite input här men om ni ska döma och ge kommentarer om hur taskigt det är att inte låta barnen sova med föräldrar kan ni...
Svar
17
· Visningar
1 137
Senast: Blyger
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 433
Senast: tomte
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 812
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka