hur länge kan dom gå ihop?

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Elwis_86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 820
E

Elwis_86

Jag ska köpa 1 hane och 2 honor (kaniner.) Dom är inte så gammla kan dom gå i samma bur alla 3 första veckorna? eller ska jag sära på dom direkt?
Jag läste nånstans att kanin honan måste paras inom en viss ålder( Första kullen) stämmer det?

honan ska paras vid ett års ålder - INTE tidigare. ska hon gå som avelshona ska hon paras vid ett års ålder - inte senare eftersom bäckenet stelnar. detta gäller inte en kanin i god kondition som dagligen gymnasiserar sitt bäcken genom t.ex. hoppning.

kastrera hanen vid sex månaders ålder så kan du ha dom ihop sen.

Liknande trådar

Däggdjur Hej! Har för två veckor sen köpt min sons första husdjur. Efter noggrant övervägande landade det i två gerbiler. Buren var inköpt och...
Svar
2
· Visningar
375
Senast: Breen
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 284
Senast: Bison
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 315
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 233
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka