hur ligger en bra sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare knasenknas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 906
K

knasenknas

hade tänkt att kolla så mina sadlar ligger bra på min pålla, men hur kan jga göra det? någon som vet en bra hemsida där man kan se hur sadlarna ska ligga?

Sv: hur ligger en bra sadel?

Sandris, har iallafall haft en bra sida och det finns fler men jag har inte pappren här...Sök på sadel + prova eller sadel + storlek...typ...så hittar du säkert nåt. Det finns!

Jag skulle hellre ta ut en kunnig person att kolla detta.

Jag har blivit "visad" av en kunnig sadelmakare flera gånger, men känner mig ändå så osäker så att jag tar ut sadelmakaren när det behövs kollas sadlar.

Så illa vill jag inte hästen, att jag själv försöker experimentera med att kolla om sadeln sitter riktigt.

www.ridin.se

Men jag håller med bengall, chansen att du kommer lyckas kolla alla saker (för det finns mkt mer än någon hemsida har skrivit om) är väldigt liten, och bättre att ta hjälp av någon kunnig/utbildad-

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 124
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 667
Senast: morgaine
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
914
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka