Hur måla ett metallnät?

Caoimhe

Trådstartare
Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är alla SVARTA. Svart känns som en omysig kontrast mot min ljusa, milda tapet. Jag hade önskat ha en i guld, men några fina sådana säljs inte. Därför har jag landat i att jag nog får måla själv, men så kommer jag till nästa problem - HUR?

Jag har sett många rekommendera sprayfärg, men jag bor i lägenhet. Det känns inte riktigt acceptabelt att gå ut på ett allmänt grönområde och spraymåla någonting? Men jag kan inte heller göra det inomhus.

Går det att måla med färg och pensel? Det blir ju många konstiga hörn att försöka täcka. Blir det en massa fula ränder, eller kan det bli bra?

Och hur gör man med det faktum att gallret redan har svart målarfärg? Kommer den nya färgen fästa ändå om man väljer en som ska fästa på metall?

Med vänlig hälsning,
Hon som inte kan någonting om detta
 
Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är alla SVARTA. Svart känns som en omysig kontrast mot min ljusa, milda tapet. Jag hade önskat ha en i guld, men några fina sådana säljs inte. Därför har jag landat i att jag nog får måla själv, men så kommer jag till nästa problem - HUR?

Jag har sett många rekommendera sprayfärg, men jag bor i lägenhet. Det känns inte riktigt acceptabelt att gå ut på ett allmänt grönområde och spraymåla någonting? Men jag kan inte heller göra det inomhus.

Går det att måla med färg och pensel? Det blir ju många konstiga hörn att försöka täcka. Blir det en massa fula ränder, eller kan det bli bra?

Och hur gör man med det faktum att gallret redan har svart målarfärg? Kommer den nya färgen fästa ändå om man väljer en som ska fästa på metall?

Med vänlig hälsning,
Hon som inte kan någonting om detta
Vi köpte på bygghandeln som är förzinkat, alltså silverfärgat. Sök på armeringsnät.
 
Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är alla SVARTA. Svart känns som en omysig kontrast mot min ljusa, milda tapet. Jag hade önskat ha en i guld, men några fina sådana säljs inte. Därför har jag landat i att jag nog får måla själv, men så kommer jag till nästa problem - HUR?

Jag har sett många rekommendera sprayfärg, men jag bor i lägenhet. Det känns inte riktigt acceptabelt att gå ut på ett allmänt grönområde och spraymåla någonting? Men jag kan inte heller göra det inomhus.

Går det att måla med färg och pensel? Det blir ju många konstiga hörn att försöka täcka. Blir det en massa fula ränder, eller kan det bli bra?

Och hur gör man med det faktum att gallret redan har svart målarfärg? Kommer den nya färgen fästa ändå om man väljer en som ska fästa på metall?

Med vänlig hälsning,
Hon som inte kan någonting om detta
Jag har sprayat diverse prylar. Någon gång har jag varit ute på någon yta där jag lagt uppklippt sopsäck, tidningar etc som underlag/skydd. Har även gjort liknande inne i badrummet.
Resten vet jag inte. 😅
 
Spraya ute med en kartong under, eller lakan kanske?
Jag har målat nät. Det är pilligt helt klart och hade nog ändå velat ha något under.
 
Jag har sett många rekommendera sprayfärg, men jag bor i lägenhet. Det känns inte riktigt acceptabelt att gå ut på ett allmänt grönområde och spraymåla någonting? Men jag kan inte heller göra det inomhus.
Finns det inget soprum eller dyligt du kan måla i om du inte vill vara utomhus?

Jag bor på egen gård men jag sprayar allting som ska sprayas ute på gräsmattan. Förstår inte varför det skulle vara ett problem?
 
Många bra förslag! Jag tänker att en liten roller kanske vore värt att testa, så kan jag hålla mig inomhus.

Angående att spraya utomhus så hade det såklart inte varit ett problem om jag hade haft en egen trädgård. Jag vet bara inte om det är okej att spraymåla någonting på offentlig plats, så att säga?
 
Många bra förslag! Jag tänker att en liten roller kanske vore värt att testa, så kan jag hålla mig inomhus.

Angående att spraya utomhus så hade det såklart inte varit ett problem om jag hade haft en egen trädgård. Jag vet bara inte om det är okej att spraymåla någonting på offentlig plats, så att säga?
Bara man inte målar nåt man inte får måla och tar hänsyn till folk som går förbi är det ingen fara. Jag hade en stor kartong med kanter under, så inte markplattorna skulle bli färgade.
Har även sprayat skor med impregneringsspray där ute.
Folk röker ju på offentlig plats, varför skulle man inte få spraya med färg på offentlig plats ... ?
 
Angående att spraya utomhus så hade det såklart inte varit ett problem om jag hade haft en egen trädgård. Jag vet bara inte om det är okej att spraymåla någonting på offentlig plats, så att säga?
Fast sprayen försvinner snabbt i vinden. Inget som märks i luften så att säga, men det kan ju bli märken/färg på backen om man inte tänker sig för.
 
Jag bestämde mig för att försöka spraymåla, men jag vet inte om det är jag som är inkompetent (här också) eller om jag har en trasig burk? Själva munstycket var löst när jag öppnade korken. Jag försökte spraya lite, fick lite grann på det jag försökte måla, men sedan blev munstycket alldeles stumt och det kommer ingen färg.

Är det något uppenbart jag missar, eller bör jag reklamera sprayfärgen?

IMG_20240202_213935.jpg
 
Jahaja, där var visst en "säkerhetsring" som satte stopp för mitt sprayande. Till mitt försvar så fanns det noll och inga instruktioner som klargjorde detta. 🤷🏼‍♀️ Jag får försöka imorgon igen - hoppas på bättre tur då!
 
Äntligen är det tillräckligt bra väder ute för att jag ska kunna spraymåla, och jag fick hem en jättestor låda att spraymåla i igår kväll! Nu väntar jag på att färgen ska bli beröringstorr så att jag kan måla andra sidan!

IMG_20240217_154407.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp