Hur mäter man mankhöjden ?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Amanty
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 4 027
A

Amanty

Jag vet inte riktigt hur hög min häst är i manken men skulle gärna vilja veta. hur kan man mäta det på bästa och billigaste sätt? Jag har inget mätverktyg? Hur har ni gjort?
:d

Sv: Hur mäter man mankhöjden ?

Du kan ju försöka att lägga ett rakt föemål på manken och sen ta tex en tumstock eller något annat mätredskap och mäta med. Det blir i alla fall ett ungefärligt mått. Annars kan man ju köpa en mätstock, om man vill ha den exakta höjden. Glöm inte att stå på plant golv.

Sv: Hur mäter man mankhöjden ?

Amanty skrev:
Jag vet inte riktigt hur hög min häst är i manken men skulle gärna vilja veta. hur kan man mäta det på bästa och billigaste sätt? Jag har inget mätverktyg? Hur har ni gjort?
:d

Vattenpass och tumstock, då blir det korrekt.

Hälsning Maja

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
634
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
460
Senast: Jeps
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: Lavinia
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka