Hur mycket bajsar en höna?

Jag bor visserligen inte i detaljplanerat område, men 1500kvm tomt bara och har ca 9 st höns.
Med bajsbräda under pinnarna (med tunnt lager spån på) som jag rensar en gång i vecka, blir en 10 l hink opackat . Spånet på golvet tömmer jag ur två gånger per år, blir några kärror.
Allt detta ligger i två pallkragar på höjden, denna töms utan problem ut i min trädgård på våren, det skulle inte skada med mer.
Juste, har två kaniner också, deras bajs hamnar också i gödselpallkragen.
 
När jag började med höns bodde jag hemma hos mina föräldrar i Malmö.
Hade 10 +/- och vi hade också ett litet odlingsland där hönsskiten + strö gick åt.
Så för den saken skull behöver det inte vara svårt med gödseln.
Sen har man kanske en kompost där man vill att en del ska ligga till sig innan det används.
Blandas det med annat eller göms i pallkragar luktar det inte särskilt mycket mer än precis det görs.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 888
Senast: Stereo
·
Övr. Barn Jag har velat fram och tillbaka om jag ska skriva en sån här tråd. Egentligen vet jag svaren men vill bara bolla lite tankar och...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 583
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 686
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 868
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp