hur mycket näring i gräset?

melvin

Trådstartare
Ja, hur mycket näring är det i gräs nu? kan man lita på att gräset täcker en del av näringsbehovet eller är det bara luft vatten och gammalt bös kvar?

Sv: hur mycket näring i gräset?

Näringen i gräset beror mest på vilket växtstadium gräset är i och mindre på årstiden.
Om gräset alltså är kort, består mest av "gräsblad", grönt och växande så är det i stort sett lika mkt näring i det som i ett gräs i början av sommaren. Men ett högt gräs som har fått växa hela sommaren och blommat för länge sedan och bara består av grova stjälkar innehåller betydligt mindre näring.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 003
Senast: tanten
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
950
Senast: Lucifer
·
Foder & Strö Jag har en del hö kvar från sommaren 2021. Förvarat inomhus torrt i en lada. Det höt längst ut är fräscht, har fin färg vad vi har...
Svar
2
· Visningar
400
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka