B
bianca99_99
Vet inte om detta är rätta platsen att lägga denna tråd, men men... och min topic kan vara lite missvisande...för jag vet att nordisar är starka rejäla kusar...men nu till min fundering.
Lite prolog först...
I stallet där jag tidigare stod med min häst, står bla även en kvinna med sina nordisar. Nu har båda hennes hästar gott ur tiden och hon har stått utan häst ca 2 månader.
Mina föräldrar bor granne med detta stall, så i helgen när jag var där såg jag att det hade kommit en ny kuse.
Gick fram och hälsade över stacketet...Jättefint litet sto
Fattade först inte att det var en nordis, pga att den var så liten, max 140 cm . Trodde att hon köpt en ny ponny till sina barnbarn.
Men när jag senare pratade med stallägaren, berättade hon att kvinnan ( vi kan kalla henne Annika. ) köpt denna häst osedd från Värmland och fått den leveread till sthlm och hon ska ha den som sin ridhäst.
Annika är inte särskillt lång... typ som jag...ståtliga 1,56 cm över havet
...men hon väger betydligt mer...vågar inte gissa... men säkert närmare 80 kg.
Jag blev lite orolig om den lilla kusen verkligen kommer att orka henne?
Hur mycket orkar en nordsvensk i den storleken ta? Lillpållan är dessutom bara 4 år och minns jag inte fel...är inte nordisar lite "sena " i växten.
Vad tror ni? Är jag ute och cyklar när jag reagerar på detta?
Lite prolog först...
I stallet där jag tidigare stod med min häst, står bla även en kvinna med sina nordisar. Nu har båda hennes hästar gott ur tiden och hon har stått utan häst ca 2 månader.
Mina föräldrar bor granne med detta stall, så i helgen när jag var där såg jag att det hade kommit en ny kuse.
Gick fram och hälsade över stacketet...Jättefint litet sto
Fattade först inte att det var en nordis, pga att den var så liten, max 140 cm . Trodde att hon köpt en ny ponny till sina barnbarn.
Men när jag senare pratade med stallägaren, berättade hon att kvinnan ( vi kan kalla henne Annika. ) köpt denna häst osedd från Värmland och fått den leveread till sthlm och hon ska ha den som sin ridhäst.
Annika är inte särskillt lång... typ som jag...ståtliga 1,56 cm över havet
Jag blev lite orolig om den lilla kusen verkligen kommer att orka henne?
Hur mycket orkar en nordsvensk i den storleken ta? Lillpållan är dessutom bara 4 år och minns jag inte fel...är inte nordisar lite "sena " i växten.
Vad tror ni? Är jag ute och cyklar när jag reagerar på detta?