Hur mycket ska jag ta?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hampis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 984
H

hampis

för ett par mountain horse windsor jodphurs?

jag har precis vunnit ett par mountain horse windsor jodphurs och tillhörande stigbyglar (i scs3 collektionen)
jag tänkte sälja skorna och kanske stigbyglarna också, e inte riktigt säker.
nu undrar jag hur mycket jag ska ta för dom:confused:

Skorna kostar 1200
och stigbylarna 800

Vad tycker ni?
har aldrig använts
tacksam för svar :bow: :bow:

Sv: Hur mycket ska jag ta?

75% av nypriset är väl inte speciellt svårt att få de sålda för, är skorna ens prova? (tänkte annars kan du ta med det i annonsen)

Varför ska du inte ha dom själv då?

Jag hade nog tagit paketpris på ca 1500:- (-25%)
Men har du valt storlek etc. på jodphursen ännu, dvs. har du fått grejerna hemskickade ännu? Annars är det ju bättre och försöka sälja vinsten och låta köparen få välja storlek på skorna själv.

ja jag har redan skrivit storlek
men jag har valt stl 38 o det e väl ganska vanligt?
1500 låter bra :)

tycker ni att jag ska sälja dom på ridskolan? (finns köp o sälj "plakat" där)
eller ska jag sälja dom på internet?
hur mycket kostar frikt isf
nåt annat ställe man kan sälja på som e bra?
tack tack

Jag säljer det mesta på nätet, lättast och hitta köpare där tycker jag men i mitt privatstall finns inte så mycket tänkbara köpare och i regel inte heller vid ridskolans ponnyridskola och privatstall, det är bara om man mest har lite billigare grejer som brukar funka där. De flesta bryr sig inte så mycket om märkesutrustning (om de gör det är de oftare ute efter häst än ryttarutrustning). Så nätet har funkat smidigast för mig.

Det är bra om man har en bild i annonsen också för då blir folk extra uppmärksamma. Eftersom det finns så himla många annonser numera så ratar folk ofta de som saknar bilder.

Tradera kanske du kan lägga ut dom på ?
Annars tycker jag Blocket är himla smidigt och funkar bra, det är många som kollar där, har själv använt den sidan mycket. Och så kan du ju lägga ut de här på buke också.

Vad frakten kostar beror på om du skickar de som vanligt postpaket, med bussgods eller via postförskott. Det är tyvärr rätt så dyrt att skicka men vanligt postpaket blir ju i regel rätt så mycket billigare men då beror det ju på om köparen vågar betala in pengarna i förskott eller inte (varorna är ju ändå värda ganska mycket pengar).

Testa ridskolan en gång får du se vad det ger för resultat, det blir ju klart smidigast så. Ev. kan du åka runt och sätta upp lite lappar i närliggande stall också, eller kanske sätta in en liten annons i lokaltidningen?

Annars är nätet väldigt smidigt!

Var så lite så, du läste mitt PM också?
(skrev det sista PMet i stället för att göra reklam för annonssidan)

aha haha fattade nästan det.
ja men tror ni nån skulle köpa det för 1500?
ska jag stå för frakten då? eller ska köparen?
tack tack

hampis skrev:
aha haha fattade nästan det.
ja men tror ni nån skulle köpa det för 1500?
ska jag stå för frakten då? eller ska köparen?
tack tack

jag har nyss bestält ett par sådanna skot tror jag, dom kosstade 1200 och jag längtar så. :D

Frakt skulle jag ha stått för om det vore under 100kr, annars hade jag vart girig nog att ha låtit köparen betala frakten också :D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 647
Senast: Korven
·
Utrustning Hallå! Efter att ha sett en tjej fastna i en vanlig stigbygel och blivit släpad efter sin häst känns det som om det är dags att kosta... 2
Svar
21
· Visningar
7 654
Senast: Blyger
·
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 651
Senast: Keb71
·
Utrustning Jag har blivit kär i ett par stövlar från Mountain Horse! De kallas för SCS3 lite - Supreme Exclusive line och finns både i läder och i... 2
Svar
31
· Visningar
3 266
Senast: flummtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka