Hur mycket ska man lyssna på andra?

Sv: Hur mycket ska man lyssna på andra?

Jag tycker du verkar ha koll på läget på både hundar och människor. :)

Att du ens tar upp diskussionen tyder på att du bryr dig och är beredd att ta ansvar över att fostra och träna en eventuellt lite svårare ras?

Men! Jag liksom andra är väldigt nyfiken på vad det är för ras :bump:

Sv: Hur mycket ska man lyssna på andra?

*KL*
Jag gillar att "spekulera" i olika raser, dvs planera inför nästa ras och jag ändrar mig i ärlighetens namn ganska ofta även om jag håller mig till samma krav på hunden (föruom när jag gjorde tvärtom och köpte en terrier, helt fel som blev helt rätt).
MEN det jag ville komma till att trots att jag har varit inne på väldigt många olika raser under åren så finns det inte en enda ras där "folk" har varit helt eniga med mig. Det finns alltid någon som tycker att "du kan inte köpa en schäfer/labbe/whatever för att ..." och så är det alltid något de hakar upp sig på.
Nu vet jag ju inte vad det är för ras du är inne på men eftersom du har träffat vettiga uppfödare med bra hundar så go for it. Men du kanske bör ha i bakhuvudet att det kan bli fel och att det kräver en del jobb från din sida, i alla fall under hundens första år. Är du beredd på att ha en "dålig" hund av rasen? För trots noggrannt val av uppfödare och hund så kan man ju ha otur...
Är du alltså beredd på att ta det jobbet så är det väl bara att tuta och köra när det väl är dags för nästa hund :).

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 577
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 363
Senast: Nota
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 600
Senast: Otherside
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 677
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår