Hur mycket väger 1liter korn...

korn vet jag inte men jag brukar gå på att 1dl betfor väger undefär ½hg, men det varierar narturligtvis.

1 dl torr strimlad betfor är ca 33 g. Korn vet jag inte, varierar ju precis som med havre.. Sen om det är krossad korn du menar också.

Jag vägde mitt korn (helt) i förrgår. Om nu inte mitt minne sviker så var 2,5 liter ca 1,5 kg. (0,6 kg på 1 liter)

Menar du hel korn eller krossad ?? För jag vill också veta vad korn väger, och då HEL. (vågen har pajjat)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
876
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Först vill jag bara skriva att jag har skickat fler foton och beskrivning till tillverkaren men dom har stängt nu och svarar nog imorgon... 2
Svar
23
· Visningar
1 995
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka